Var köper ni era teamkläder?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, som topic. Var köper ni era teamkläder? Hur stora volymer brukar ni beställa och vad brukar det kosta lite på ett ungefär - per styck? T-shirts, skjortor, byxor och sånt.

Vi köpte från Tyskland i somras. Tryck fram+bak.

ca 150 spänn/T-shirt. Snygga som fan blev vi...

/ Jens

Genom min fru som jobbar på Eko-tvätt. Priset varierar beroende på vad du behöver, men billiga t-shirts med tryck kostar från 100-lappen till 250 om man vill ha kvalité. Byxor från 500-lappen.

Piket pröjsade jag 75kr/st
Jackorna 350kr/st
Och jag köpte 10 pikettröjor och 20 jackor.
Och kan köpas hos vilken återförsäljare av profilkläder som helst.

Dessa broderade jag med loggorna från mina sponsorer.
Kostnaden för brodyr blev 750kr/plagg plus brodyrkort ca 4000kr.

Totalt blev det kläder och brodyr för ca 34.250kr + moms.

Men då gjorde vi det under semestern när typ allt är stängt, och fick ta det pris dom begärde.
Det går säkert att hitta billigare brodyr. Man kan även beställa från kina mycket billigare.

Vi köpte från Tyskland i somras. Tryck fram+bak. ca 150 spänn/T-shirt. Snygga som fan blev vi...
/ Jens
Lite roligt att ni "snodde" ett varumärke till ert teamnamn :D

Men jag är mest sur för att ALLA andra fick en tröja men inte jag :mad:
Skulle aldrig ha den på mig, det är mest principen!

Kostnaden för brodyr blev 750kr/plagg plus brodyrkort ca 4000kr.
Hur stor var brodyren?
4000:- för brodyrkort låter jäkligt dyrt. Jag beställde nyligen jackor på jobbet och fick betala 595:- ex moms (vår gamla leverantör tog 1500:- ex moms).

Last edited:

Hur stor var brodyren?
4000:- för brodyrkort låter jäkligt dyrt. Jag beställde nyligen jackor på jobbet och fick betala 595:- ex moms (vår gamla leverantör tog 1500:- ex moms).

Det är 4 stycken brodyrkort tror jag det blev.
1 är ca 10 x 4 cm "Vänster arm"
1 är ca 10 x 8 cm "höger arm"
1 är ca 10 x 10 cm "Bröst"
1 är ca 25 x 20 cm "rygg"
Eller om det var 6 stycken brodyrkort för att det på ryggen var för stort för att köra på samma. Desutom är det olika färger mm på loggorna. Och olika loggor på dom olika placeringarna.

Men runt 500 - 1500kr per kort eller något beroende på storlek. ca 4000kr blev det i alla fall för brodyrkorten. Men det går nog att hitta billigare.

Att jag valde den här killen var för att han hade öppet när alla andra hade stängt, gav snabb och bra service och levererade med bra kvalitet. Dessutom han kunde starta produktionen direkt.

Hade jag velat spara pengar hade jag ju kunna köra tryck i stället.
Men det hade vi nog förlorat på i slutändan. Resultatet med broduren blev så bra att folk velat ha jackor att ha på fritiden. Så det är ca 20 personer som inte har något alls med Eskilsson-racing att göra annat än att dom känner mig, som springer runt med mina team jackor och göra reklam för lägenhetsbyte.

Last edited:

Vi har inte snott nåt! Det är dom som snott av oss, vi har haft vårat namn i minst 20 år, bara att vi låtit bli att berätta...
(faktum är att samma dag vi hade tröjorna på oss, var samma dag jag såg "tjuvarnas" logga för första gången. Watz varnade mig att namnet var taget av ett gäng i staterna, när jag stolt berättade att jag kommit på vad vårat team skulle heta. Men vem lyssnar på honom...:rolleyes:)

/#23:yoparty

Vi har inte snott nåt! Det är dom som snott av oss, vi har haft vårat namn i minst 20 år, bara att vi låtit bli att berätta...
(faktum är att samma dag vi hade tröjorna på oss, var samma dag jag såg "tjuvarnas" logga för första gången. Watz varnade mig att namnet var taget av ett gäng i staterna, när jag stolt berättade att jag kommit på vad vårat team skulle heta. Men vem lyssnar på honom...:rolleyes:)

/#23:yoparty

Du har så rätt, du har så rätt..

Att en liten tillverkare av någon löjlig energidryck skulle kommit på samma, vem kunde tänka på det?

Dessutom har vi ju fått storheter som Watz att joina teamet... Nästa år blir vi starkare än någonsin, trots att vi har gamla hojar!

/ Jens

Du har så rätt, du har så rätt..

Att en liten tillverkare av någon löjlig energidryck skulle kommit på samma, vem kunde tänka på det?

Dessutom har vi ju fått storheter som Watz att joina teamet... Nästa år blir vi starkare än någonsin, trots att vi har gamla hojar!

/ Jens

Jag är oxå arg och bitter för jag inte fick någon tröja, det var därför jag körde ifrån dig på ren ilska i varenda räjs 2009! :näsblod

Jag är oxå arg och bitter för jag inte fick någon tröja, det var därför jag körde ifrån dig på ren ilska i varenda räjs 2009! :näsblod

Sista rejset vet jag inte riktigt :arsele. Du försökte så hårt du kunde att slå min fantomkvaltid så du harvade sönder hela hojen ju... :D

Nästa år ska du få en tröja

"Otto Johansson"
"Team Rockstar Racing Superbike Team 2010"

Vad sägs om det?

/ Jens

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...