Var köper ni däck?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

Ska inhandla ett nytt set däck inom kort och tänkte helt sonika höra med er vart ni handlar era däck?
Sverige eller utomlands? Tips på bra "handlare" tas tacksamt emot.

Handlade senaste uppsättningen på hojdäck.se

Inget att klaga på. Inte billigast, inte heller dyrast (långt därifrån) och snabb leverans utan krångel trots att faktura- och leveransadress var olika. Omläggningen fick lokala verkstaden stå till tjänst med. Visst tog de också betalt men totalsumman blev helt ok...

Har nyss beställt ett T30 evo från dackonline.se billigt snabbt kruxet är väl om man inte kränger själv, lokala handlarna brukar ta extra om man kommer med däck i handen:( men jag har grejor hemma:hihi

Däckonline eller Hojdäck. Fick hem nya bildäck idag efter 2 dagar på däckonline.

Dexon

Köpte ett par sportsmart eller vad dom nu heter. Upptäckte veckan därpå, att det var fel på däcket bildades en bubbla i mitten på däcket. Mailade dexon med bilder. Kunde hämta ut ett nytt däck efter två dagar. Och skickade tillbaks serienr på gamla däcket. Grymt bra service om ni frågar mig o bra priser :)

Samma här, Dexon. Kör oxå på Sportsmart, alltid fått fräscht gummi och snabba leveranser samt schyssta priser. Helnöjd.

hojdäck.se och dackonline.se
Tom på hojddäck är bra. SMC-rabatt ges.

Köper på gp-reifen.com har alltid funkat för mej

Reifen66 = absolut billigast på Sportsmart och säkert alla andra däck med. Tog hem för 2-3 veckor sen. Snabb leverans & däcken tillverkade i höstas.

Något off-topic men hur f-n kan de ta 500kr för att byta ett däck på verkstan, blir så förbannad att man nästan överväger att byta själv, jobbit som det är

Något off-topic men hur f-n kan de ta 500kr för att byta ett däck på verkstan, blir så förbannad att man nästan överväger att byta själv, jobbit som det är

Om man ändå åker till verkstan istället för att byta själv så har de en rätt bra prisnivå. :hihi
Själv är jag så jävla snål att jag inte tänkte varesig köpa däck eller få dem monterade på versktad i fortsättningen. :gnissla

Det kostar vad folk betalar, färdigt med det

Köp bytarprylar på biltema, öva och tjäna pengar!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti