Var köper man hästlinement?

Tigerbalsam brukar funka utmärkt, finns på apoteket.

Vad är det du gjort med axeln?

Last edited:
Stortryne skrev:
Jo, jag har provat båda tidigare och det är snäppet mer drag i hässtlinement. Får la ha tiger som plan B.

Nån fin värktablett till det så är det nog bye bye med ont i axeln. ;)

Vad är det du gjort med den?

Skrutten skrev:
Nån fin värktablett till det så är det nog bye bye med ont i axeln. ;)

Vad är det du gjort med den?

Näe, då märker man ju inte när man gör fel, å då gör man ju det bara värre.
Blandade ihop begreppen "kullerbytta" och "svanhopp" på träningen. Gick så där att komma genom mattan... :rodnar

Stortryne skrev:
Näe, då märker man ju inte när man gör fel, å då gör man ju det bara värre.
Blandade ihop begreppen "kullerbytta" och "svanhopp" på träningen. Gick så där att komma genom mattan... :rodnar

:D Idrott är livsfarligt! Bättre att vila sig i form.. :mattias

Nåväl, hoppas det onda ger med sig snabbt! Ta det vackert med mera träning tills axeln känns bättre!

det finns en massa hästsportsbutiker.

My One ligger på backaplan bakom jysk.

Tre Hästar ridsport finns vid kungälv och är nog den största ridaffären.

i kållered finns en också men jag vet ej vad den heter eller vart exakt den ligger... dock brukar inte starka linement finnas i butiker utan skrivs ut av veterinärer.

Måste i denna tråd berätta en mycket rolig sak.

Jag har en polare som ramlade i en trappa. Slog sig som en tok. In kommer hans svärbrors tant med hästlinement i högsta hugg. Hon sa att detta minnsann skulle hjälpa. På flaskan stod det: Blandas 1 till 10 med vatten, strykes på pälsen :va .
Hon öppnade korken och smetade rakt på armen, sedan virade hon in hela armen med gladpack :kocko . Det blev varmrare och varmare, rödare och rödare. Tillslut så kunde inte polaren vara med lägre och sliter av allt.
Han var röd som om han hade en t-shirt på sig :D . Han hade glömt att berätta att han var parfymallergisk :hihi .
Fy satan vad han såg ut. Inte blev han friskare.

Tack för hjälpen, men tyvär så blev det ingen. Min massös förbjöd mig. :nurse Hon förlarade att axeln p.g.a. det yttre våldet fått en inflamation, och då skall man inte ha på linement! :ajjabajja Så det fick bli nån slags inflamationshämande gel av nått slag.

Stortryne skrev:
Tack för hjälpen, men tyvär så blev det ingen. Min massös förbjöd mig. :nurse Hon förlarade att axeln p.g.a. det yttre våldet fått en inflamation, och då skall man inte ha på linement! :ajjabajja Så det fick bli nån slags inflamationshämande gel av nått slag.

Sa hon varför ?
Själv blandar jag Voltaren , hästlinnement och Zon på min onda axel... :brinnerup

mikael-carla skrev:
Sa hon varför ?
Själv blandar jag Voltaren , hästlinnement och Zon på min onda axel... :brinnerup
Är hästlinement värmande eller kylande? Mot inflamation ska man kyla nämligen, värme förvärrar bara inflamationen.

lilltryne skrev:
Är hästlinement värmande eller kylande? Mot inflamation ska man kyla nämligen, värme förvärrar bara inflamationen.

Hästlinnement värmer på gott :)

Hmmm...första gången jag fick ont i min axel vilade jag bara ( som alla doktorer säger) och fick gå ett år drygt med ond axel...dock tränade jag som vanligt efter ca 6 månader , fast på rosa vikter så att säga hehe..andra gången gick det över på en v, då fick jag voltaren dagen efter och var i afrika ( där är det fan så varmt kan jag berätta hehe) så jag vet inte om jag tror på det där med värmen....fast det är ju bara vad jag tror det :)

Denna gången är det andra axeln och det känns ganska lika men inte helt...får se hur det går...hatar att inte kunna träna fullt ut :(

Micke

Stortryne skrev:
Som sagt: Var kan man köpa hästlinement någonstans? Har haft sönder axeln, och behöver nått starkt (utvärtes :) ).
Kanske LF kan fråga sina kompisar på hästforumet? :hihi

Köper mitt på TeamSportia :tummenupp
Om Radital duger, "för tävlings hästar i träning och vila" :yoparty

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT