Var köper man färg till en Honda

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Honda CBR 929 -00
Tjena..

Skulle behöva färg till min hoj...
Men var får man tag i detta??? :va

Var hos en handlare, men han sa att honda inte har några bättringsfäger...
Nån som vet var man kan hitte detta...???

Det här med att hojarna inte har bättringsfärger är jävligt skamligt, skriv insändare till Bike och häng ut dom jävlarna! Menar dom alltså att man ska skrota en kåpa som fått en liten skrapa och köpa ny kåpjävel för femtioelvatusen? Man blir ju förbannad när man läser om sånt här.

Gällande kåpan:
Åk till en bra billackerare så blandar dom ihop en slatt färg åt dig med rätt kulör. Brukar bli kanonbra om det är en solid kulör och rätt bra om det är metallic eller pearl.
Billack kräver oftast härdare etc men det kan du säkerrt också få köpa en liten "miniburk" av dom.

Du kan åka till vilken biltillbehörsaffär som helst som kan sälja färg. Jag har en bra butik här hemma som trycker upp sprayburkar, de har alla märkens färgkartor och kan fixa en burk på ett par minuter.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har en bra butik här hemma som trycker upp sprayburkar, de har alla märkens färgkartor och kan fixa en burk på ett par minuter.
Är det Auto-Herba du menar? Får man riktig 2K-lack eller är det "vanlig" sprayfärg?

/A

Fanns en annons i någon mc-tidning jag läste för ett tag sedan. Gick in på sidan som jag har blivit av med adressen till nu, men dem hade/har orginal färg till Honda. Både i form av lackstift och större burkar. Man kunde även köpa lackspruta där. Fan att man har blivit av med sidan nu. Men det stod ungefär: lack till japanska motorycklar eller liknande. :huvet

fäll upp passagererar sadeln så brukar koden stå på högra insidan av innerskärmen sen är det väll bara beställa lite färg!

Mcbudet skrev:
fäll upp passagererar sadeln så brukar koden stå på högra insidan av innerskärmen sen är det väll bara beställa lite färg!

Jo jag vet att färgkoden finns där, men vad hjälpte det när Honda inte har färg till sina hojar.

Är det någon som har använt sig av vanlig billack man kan köpa på t.ex mekonomen???? Är det nått att satsa på???
Jag ska ha färgen till en hugger, så det är inte i derekt kontakt med orginalfärgen, så om färgen inte stämmer till 100% så märks det inte, men det får ju inte skillja hur mycket som helst.

Robban_C skrev:
Det här med att hojarna inte har bättringsfärger är jävligt skamligt, skriv insändare till Bike och häng ut dom jävlarna! Menar dom alltså att man ska skrota en kåpa som fått en liten skrapa och köpa ny kåpjävel för femtioelvatusen? Man blir ju förbannad när man läser om sånt här.

Gällande kåpan:
Åk till en bra billackerare så blandar dom ihop en slatt färg åt dig med rätt kulör. Brukar bli kanonbra om det är en solid kulör och rätt bra om det är metallic eller pearl.
Billack kräver oftast härdare etc men det kan du säkerrt också få köpa en liten "miniburk" av dom.

Vad anväder du för att spruta på denna färg med???
Tack för tipset hade tänkt den tanken med :tummenupp men vill hels ha tag i färg på sprayburk (är lat :D )

Sök på en speciell fireblade sajt (det finns väl?)!
Detta är ju ett vanligt problem, så om min hoj så finns liknande diskussioner på speciella VFR sajter. Ofta finns det folk som hittat lack till bilar som matchar väldigt bra. Min (hojs) färg finns på en Nissan variant och en Ford, fick jag reda på på det viset. (Annars är ju 2 komponentsfärg verkligen att föredra.)
Kanske en bökig lösning, men du hittar säkert annat användbart på en fireblade sajt åxå.

Merlin skrev:
Jo jag vet att färgkoden finns där, men vad hjälpte det när Honda inte har färg till sina hojar. ...
Ta med färgkoden till nån som säljer billack så blandar de exakt utifrån färgkoden. Du måste med andra ord inte gå till just Honda.

Edit:
"Vad anväder du för att spruta på denna färg med??? "
Jag använder färgspruta, har rätt klent förtroende för sprayburkar.

Robban_C skrev:
Edit:
"Vad anväder du för att spruta på denna färg med??? "
Jag använder färgspruta, har rätt klent förtroende för sprayburkar.

Färgsprutan (som jag ärvde av farsan) är sönder, vad skall man tänka på när man köper ny? Behöver man köpa dyrt eller funkar Biltema?

Rundningsmärke skrev:
Är det Auto-Herba du menar? Får man riktig 2K-lack eller är det "vanlig" sprayfärg?

/A

Exakt. Du får riktig lack, på sprayburk eller per liter. Autoexperten heter kedjan vill jag minnas. Köpte färg där till en gsxr1100, personalen slängde fram färgkartan så kunde vi jämföra med kåpdelarna, vi hade ingen färgkod.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Exakt. Du får riktig lack, på sprayburk eller per liter. Autoexperten heter kedjan vill jag minnas. Köpte färg där till en gsxr1100, personalen slängde fram färgkartan så kunde vi jämföra med kåpdelarna, vi hade ingen färgkod.

Vet du vad en burk med denna färgen kostar???
På min hoj står där bara en färgkod, men det är ju tre färger (blålila, gult, vitt)
fattar nada :confused:

U-joppe skrev:
Färgsprutan (som jag ärvde av farsan) är sönder, vad skall man tänka på när man köper ny? Behöver man köpa dyrt eller funkar Biltema?

Jag tror Biltema fungerar till lite bättringar etc men själv kör jag med Air-Gunsa (eller vad dom heter). Dyra. :gnissla

Merlin skrev:
Vet du vad en burk med denna färgen kostar???
På min hoj står där bara en färgkod, men det är ju tre färger (blålila, gult, vitt)
fattar nada :confused:

Troligtvis är det bara en färg som är riktig färg och resten är dekaler.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!