Var köper jag sjysta sommarskor?

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Letar för fullt efter nya skor till sommaren. Har bra koll på Zoovillage, Caliroots, Ridestore och Junkyard. Finns det någon annan bra sida att handla från? Modellen på sko jag vill ha är nånting liknande 'DC Command' eller 'DVS Enduro Heir'. Större, mer påbyggda skateskor. Nedanstående länkar för exempel.

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=1561&ProductDetailId=40720

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=7016&ProductDetailId=39864

Jag är mest nyfiken på att få ner priset då jag vet att skateskor över lag håller väldigt låg kvalitet. :tungan

Dem va riktigt schyssta, kanske ska slå till på ett par själv :D

Hmm..eller så packar jag upp de skorna ja köpte förra veckan först :va

Skulle dom funka med lite mer hängiga byxor? Inte raggarhäng, men sådär lite på höften. Jag måste ha skoor!

Skateskor påminner mig om när jag köpte ett konkursparti med främst snowboardprylar som bla innehöll ett drygt dussin par med skor av märket "Es". Jag kollade inte upp vad "Es" var utan tyckte utgående från bedömd kvalite att ett lämpligt pris var 150kr. Efter en stund kom det några skateungar och fluktade, nån köpte sig ett par nån annan kom tillbaka med mamma och handlade. Några timmar senare hade jag typ tre par kvar.
Då kommer en ny unge dragandes med sin mamma och plockar i skorna. Och den här mamman komenterar att det var hemskt vad billiga dom var. :va Jag fattade ju inte mycket men fick förklarat för mig att normalpriset var 1500kr. :D Så kan det gå, men då var det ju för sent att ändra på prislapparna.

Inte nog med det så kom det kunder senare, tittade på prislappen och försvann som en löning med komentaren att det var ju inte äkta Es-skor. :huvet

Adidas Superstar :fakta
För mig så brukar ett par hålla i något år eller så.

Ifjol så köpte jag ett par som var på rea på We Butiken. Någon skejtmodell av Superstar. Svarta med orangea sträck, brun sula och tådel och grönt med några granar eller något på bakkappan. Lite väl spejsiga för min smak, men 500kr var de ju värda iaf.

Adidas Superstar är fina. :) Jag tror att jag vill ha en sko som är högre och något grövre. Ska det inte vara skate, vilket det inte får va, ska det vara högre och ändå lite grovt. :tungan

...kan du inte bara tjacka ett par schyssta ninja skor istället?

du lär dels kunna springflyga jäkligt bra, dels kunna 'ninja vanish' när trubbel är i närheten.

Bifogat

• ninja_tabis_1239094116_big.jpg
    ninja_tabis_1239094116_big.jpg
    39.5 KB · Visningar: 158
Köp nåt snyggt istället för överprisade skor med dålig kvalité? :D

Skateskor håller väl överlag djävligt bra kvalité. Jag har haft skateskor om vartannat de senaste 15 åren och det har aldrig varit bristande kvalité som gjort att jag bytt utan snarare nedsmutsning och vanligt slitage som gjort att de blivit "ofräscha"...

Adidas Gazelle sak det va! Finns i massa färger, håller bra :tummenupp

Skateskor håller väl överlag djävligt bra kvalité. Jag har haft skateskor om vartannat de senaste 15 åren och det har aldrig varit bristande kvalité som gjort att jag bytt utan snarare nedsmutsning och vanligt slitage som gjort att de blivit "ofräscha"...

Vilket märke är favorit då? :)

Mitt favorit-märke är Etnies och vet att iceman har några sådana. Kör själv på ett par gröna skor, gött att sticka ut lite bland alla andra vita och svarta skor :tummenupp

Hade jag fått tag på ett tag babyblåa... damn, då hade jag kunnat kasta mycket pengar på dom :)

Sen måste jag nog säga att jag tycker skateskor överlag håller hög kvalité, jag brukar ha mina omkring två år (både sommar och vinter), första året är dom prima, andra året fungerar dom som reservskor för några andra nya skor.

Passa på att köp i exklusiva butiker på rea

Dom skorna som hållit bäst för mig är ett par Dsquared jag köpte på 70% rea för ett par år sedan. Har använt dem vår, sommar och höst i ett par år och de vägrar slitas ut. Man har kostat på skon med bra gummisula, skinn invändigt som utvändigt. Har fått byta skosnören tre gånger. Är helt klart imponerad över kvalitén så här långt.

Annars håller många design märken verkligen inte särskilt hög kvalité i förhållande till pris. Det är en väldigt bra anledning att passa på att köpa ett gäng på reorna. Man får dem nästan till samma pris som ett par normalt pris satta skor i butik. Jag använder dem som slit och slängskor i ur och skur.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT