Var köpa ventil shims?

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Behöver 5st 2.90 och 4st 2.85. Skall vara 7.48mm shims. Antar att det är samma på många olika hojar. Jag tänker INTE pröjsa 84:- st för dem hos Kawa! Har sett satser av märket Hotcams där dom kostar 55 cent styck så någonstans mellan 5 kr och 84 kr är ok :tungan

Last edited:
Agamemnon skrev:
Behöver 5st 2.90 och 4st 2.85. Skall vara 7.48mm shims. Antar att det är samma på många olika hojar. Jag tänker INTE pröjsa 84:- st för dem hos Kawa! Har sett satser av märket Hotcams där dom kostar 55 cent styck så någonstans mellan 5 kr och 84 kr är ok :tungan

www.jofrab.se

Artnr: 46-54-836 :fakta

MVH Jonas

Gå in hos din lokala mc meck (bra om han inte är Yamaha/HondaKawa Center utan en mindre handlare) och be snällt om du kan få byta dina befintliga schims mot de med rätt tjocklek.

Boris JR skrev:
Gå in hos din lokala mc meck (bra om han inte är Yamaha/HondaKawa Center utan en mindre handlare) och be snällt om du kan få byta dina befintliga schims mot de med rätt tjocklek.

Jag behöver 16st till min gsxr... vet inte tjocklek, har frågat men så snälla är dom inte i halland...
Men för en enkel ventiljustering så funkar det klart. :)

Last edited:
Jag har snäll slantat upp 84 spänn styck för mina shims hos Kawasaki, men så har jag aldrig behövt mer än 2 per service-tillfälle. Det skadar inte att ha kvar dom gamla, inte om man har tänkt ha kvar hojen ett tag i alla fall. Dom kan ju komma till nytta igen.

Boris JR skrev:

I Stockholm ställer de inte upp på detta... 50:- stycket vill de ha.
Var och frågade senast igår, då jag avser sniktrimma en originalkam genom omslipning till mindre basradie.

Dr.Bike skrev:
I Stockholm ställer de inte upp på detta... 50:- stycket vill de ha.
Var och frågade senast igår, då jag avser sniktrimma en originalkam genom omslipning till mindre basradie.

Livet e hårt i STHLM, har alltid fungerat med bullpåsetricket när jag velat låna hem schimslådan en fredageftermiddag, sist skickade jag syrran och då fick jag låna lådan i en hel vecka :hihi

Men varför inte gå ihop ett par och beställ en schimslåda från hotcams två lådor täcker ju upp alla frekvent förekommande schims 160$ får det vara värt att ha TVÅ schimslådor i garaget

Last edited:
Boris JR skrev:
Livet e hårt i STHLM, har alltid fungerat med bullpåsetricket när jag velat låna hem schimslådan en fredageftermiddag, sist skickade jag syrran och då fick jag låna lådan i en hel vecka :hihi

:tummenupp

Jo, så gjorde jag på Volvo, för bilens skull en gång... men det har jag ju ingen glädje av nu!
Deras motiv på mc butikerna jag frågade var att: De mest åtråvärda shimsen går ju bara åt! (de menade att de blev sittandes med svarte petter kvar på hand)

Ser dock att det är hyfsade priser på Silverryggens tipssida, så man kan ju köpa sig ett set ihop med nån (hör du det Kamikaze Kid! ;)).

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026