Var köpa shims?

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Hej.

Kan jag köpa hela satser med shims på nätet eller måste jag köpa i lösvikt hos lokala mchandlaren? Sett i 7 år gamla trådar på sporthoj att folk fått betala 50-80:-/styck för sina shims. Jag kollade på CRF450 HotCams som på ebay då en hel låda med shims i alla möjliga storlekar kostar runt 500kr inkl frakt, dock tar det 3 veckor att få hem, vilket är sådär 2,5 vecka för långsamt.

Så finns det att hitta hotcams eller liknande satser i sverige med vettiga priser eller är jag tvungen att slanta upp styckpris hos nån halvtaskig moppehandlare i närheten?

Google vill inte ge svar på min fråga. :confused:

Last edited:
Fick hem nya Knobbykatalogen i veckan o där finns Holeshot shimskit med 25-30 i varje för 379:- till CRF 450.
knobby.se

Grymt, stort tack! Aldrig hört talas om knobby.

Ser att det har 3 olika kit med tjocklek-intervall. Då måste jag bara mäta mina toleranser innan jag vet vilket/vilka av jag behöver.

Tack igen :)

Vissa återförsäljare och/eller verkstäder byter in dina gamla shims + en liten mellanskillnad.
Hörde för nåt år sen med AVA MC i stockholm om då kunde jag byta in mina gamla för 15-20 spänns mellanskillnad har jag för mig, så hör med någon verkstad nära dig om du bara behöver byta dina befintliga, om du inte tänkt bunkra upp dvs.

PS: det gällde shims till min ducce och italienarna måste ju alltid vara lite dyrare bara för att dom kan

Last edited:
Gott. Stort tack. Min lokala mchandlare är inte särskilt lokal, men visst kan det vara värt för att spara en slant. Tyckte dock att kawamannens förslag med 141st för 999 kr var rätt vettigt. Visst dyrt men slipper lägga bensinpengar på att köra än byta stims varje år. :)

Lelles har shims för 35 kr /st. Frakt 50 kr har jag för mig. Du behöver 8 shims till din hoj och oftast kan man återanvända ett par st (sätter dem på en annan ventil). Blir inte så dyrt då :)

Gööött, tack Svennemannen :) 35kr/st är ju väldigt överkomligt. Då gäller det bara att veta vad som behövs innan beställning, men har man leveranstid på typ 2-3 dagar överlever man ju :)

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna