Var köpa hjälm i USA / tyskland?

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Tjena,

jag skulle tacksamt emotta tips på bra ställen där man kan handla hjälm billigt, och gärna där ni har fått bra service etc.. USA är väl billigast med tanke på dollarpriset? Vad har ni för erfarenhet av tull, fraktpriset och leveranstider o så?

Ha det!

/Marcus

Marcus74 skrev:
Tjena,

jag skulle tacksamt emotta tips på bra ställen där man kan handla hjälm billigt, och gärna där ni har fått bra service etc.. USA är väl billigast med tanke på dollarpriset? Vad har ni för erfarenhet av tull, fraktpriset och leveranstider o så?

Ha det!

/Marcus

Tänk på att om du köper en Hjälm i USA så är den INTE CE märkt, så "om" du skulle råka ut för en olycka så kan försäkringsbolagen bli griniga om du har "lovat " att du skall köra med CE godkända skydd, och kanske inte alls får någon ersättning.

om nu så är fallet.... är det verkligen värt de "futtiga" slantarna som den är billigare i USA ? (Tyskland ?? där kanske dom e CE märkta)

// TAB

ps. både du och jag vet att en typ. Arai hjälm i USA vs. Sverige är lika säkra...
med det "skiter" Försäkringsbolagen i om dom slipper att betala ut en massa $$$ bara för att det inte sitter en CE lapp i Hjälmen.

Aaah tänkte inte riktigt på det faktiskt.. Men rimligtvis borde tyska hjälmar vara CE-märkta för jag har för mig att den är någon sorts europeisk säkerhetsstandard.. rätta mig om jag har fel. Däremot vet jag inte om jag tjänar något på att handla där jämfört med i sverige. Folk importerar ju hojar från tyskland pga priset, kanske är samma sak med hjälmar???
:confused:

/Marcus

Marcus74 skrev:
Aaah tänkte inte riktigt på det faktiskt.. Men rimligtvis borde tyska hjälmar vara CE-märkta för jag har för mig att den är någon sorts europeisk säkerhetsstandard.. rätta mig om jag har fel. Däremot vet jag inte om jag tjänar något på att handla där jämfört med i sverige. Folk importerar ju hojar från tyskland pga priset, kanske är samma sak med hjälmar???

/Marcus

Där går faktist jag bet...
Ingen aning om priser i Tyskland....

Men det borde det finnas flera andra här som säkert sitter inne med mycket info samt bra länkar...
// TAB

kolla england de e billigare där med. köpte nitros värsting hjälm för 1500 inkl "secure shipping" den går väl på 3000 här i svea tror jag... även köpt en hjc hjälm för 2200kr med frakt, de kostar 3800 här... in å prova i nån affär bara sen börja leta på nätet....

ebay.co.uk är en bra start

Marcus74 skrev:

/Marcus

Dom priserna man får ute i Europa på tillbehör inkl. frakt kan man oftast pruta sig till i sverige. Pruta och se.

//jaG

Polarn skickade efter Alpinestar skinnställ och Shoei hjälm från Tyskland och betalade mindre för allt än om han skulle köpt bara skinnstället här i Swe....

Marcus74: kan kolla med honom om du är intresserad!!

Instämmer med föregående talare. Inhandlade en Shoei XR-1000 Diabolic II (http://tinyurl.com/5l54c) ink whisper, nässkydd, cromatic visir och 2 extra pinlock för strax över €400. Visserligen på plats och efter hårt prutande. Helt klart nöjd med mitt deal.

Säkerhetspersonalen på flygplatsen var däremot lite griniga...

Moto-Plus!

Kan ha lite långa leveranstider, men jag har då inte hittat bättre priser någonstans.

Har en Shark RSR2 för 399 Euro på ingående. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...