var köpa billiga handskydd?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har vurpat sönder mina handskydd på min ktm 525 så jag behöver nya. jag vill bara ha såna där enkla som fäster på insidan av handtaget. inte såna som fäster både på in och utsidan om handtaget. de billigaste jag har hittat kostar 280kr. enda anledningen till att jag har såna skydd är för att jag ska slippa ha sönder koppling och bromshantagen, men kopplings och bromshandtagen är ju billigare att köpa en såna här plastskydd så då känns dom ju helt meningslösa. byta kopplingshandtag osv går på fem sekunder.
kan man inte köpa något "piratmärke" som är billigare än 280kr? det är ju bara en liten platsbit...

bmwjohan skrev:
2240872 jag har vurpat sönder mina handskydd på min ktm 525 så jag behöver nya. jag vill bara ha såna där enkla som fäster på insidan av handtaget. inte såna som fäster både på in och utsidan om handtaget. de billigaste jag har hittat kostar 280kr. enda anledningen till att jag har såna skydd är för att jag ska slippa ha sönder koppling och bromshantagen, men kopplings och bromshandtagen är ju billigare att köpa en såna här plastskydd så då känns dom ju helt meningslösa. byta kopplingshandtag osv går på fem sekunder.
kan man inte köpa något "piratmärke" som är billigare än 280kr? det är ju bara en liten platsbit...

Tror du har missat lite poängen med dessa dyrarae skydd, vill du ha porösa skydd eller?

Om du nu vill ha billiga handtagsskydd så ta plattjärn och bocka till dem så de skydda handtagen!

motardnisse skrev:
2240944 Tror du har missat lite poängen med dessa dyrarae skydd, vill du ha porösa skydd eller?

Om du nu vill ha billiga handtagsskydd så ta plattjärn och bocka till dem så de skydda handtagen!

för min del så känns det som att det är klart mindre chans att kopplings och bromshantag går av ifall jag har såna där plastskydd, men det kanske bara är jag som inbillar mig? jag har såna på hojen enbart av den anledningen i alla fall och därför känns det så skumt att dom ska kosta mer än själva handtagen.

Handskydd har man för att skydda händer när man kör i skogen, tex när man kör in styret i ett träd. Det finns olika varianter där några mest skyddar mot vind och små kvistar och andra är bättre utrustade med aluminiumbåge som står emot det mesta.

För billiga handskydd kolla på www.knobby.se , kolla sedan återförsäljare och kontakta förslagsvis den som ligger närmast dig! :tummenupp

fixa en egen stålbit i plattjärn o slipa kanterna fina obs ta en rejält tjock sen så håller det som fan :)......
Fast inte så mkt posör o kanske inte skyddar mot fartvind o kvistar lika mkt ...

Ktm's orginal skydd som sitter på till 640,625 o 660 o kanske andra modeller.
Är totalt värdelös. Gjorde en lättare highside och bromshandtaget gick i flertalet bitar.
Totalt värdelösa för att skydda hantagena iaf!

tro inte mina musöron passar men annars skulle du fått dom.
jag har barkbusters för att de verklugen skyddar..
har gått omkull några ggr o dom gör verkligen sitt jobb.

Freddola skrev:
2242023 Ktm's orginal skydd som sitter på till 640,625 o 660 o kanske andra modeller.
Är totalt värdelös. Gjorde en lättare highside och bromshandtaget gick i flertalet bitar.
Totalt värdelösa för att skydda hantagena iaf!

Varför köpa de dåliga skydden, köp en aluminiumbåge.

Mr R skrev:
2242624 Varför köpa de dåliga skydden, köp en aluminiumbåge.

Köpte dom inte. Satt ju på hojjen orginal.
Trodde dom skulle skydda. Ser ju så onekligen ut.
Men nästa gång jag byter blir det saker som verkligen skyddar :tummenupp

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...