Var köpa bakdelar?

Westie

Byggde StreetFighter
Gick med
15 May 2006
Hoj
GSX-R750 1989
Ännu en Gixxer som ska bli Fighter!

Har ni några tips på vart man köper bakdelar med "orginalutseende"?
(Suzuki, Yamaha, Ducati, Honda mfl)

Är det bara orginal som gäller (typ via AVAMC eller SthlmsMCvaruhus),
dvs svettigt dyra eller finns det kopior?

Mvh Andreas

Westie skrev:
2288306 Ännu en Gixxer som ska bli Fighter!

Har ni några tips på vart man köper bakdelar med "orginalutseende"?
(Suzuki, Yamaha, Ducati, Honda mfl)

Är det bara orginal som gäller (typ via AVAMC eller SthlmsMCvaruhus),
dvs svettigt dyra eller finns det kopior?

Mvh Andreas

Kåpor handlar du av Greven (se länk), krashkåpor i glasfiber vilket absolut (enl mig) är att föredra framför plast. Att det är billigt jämfört med original är förstås inte fel. Men framför allt - glasfiber är lätt att "justera" med lite material från ex biltema och lätt att lackera. Plast som det ofta är original, är nästan omöjligt att laga och forma om, åtminstone pp-plast, och svårare att lackera så det fäster ordentligt.

http://www.kkracing.se/temp/sebimoto/kapor.htm

Last edited:
Fredsfursten skrev:
2296200 Kåpor handlar du av Greven (se länk), krashkåpor i glasfiber vilket absolut (enl mig) är att föredra framför plast. Att det är billigt jämfört med original är förstås inte fel. Men framför allt - glasfiber är lätt att "justera" med lite material från ex biltema och lätt att lackera. Plast som det ofta är original, är nästan omöjligt att laga och forma om, åtminstone pp-plast, och svårare att lackera så det fäster ordentligt.

http://www.kkracing.se/temp/sebimoto/kapor.htm

Har jag förstått det rätt om till exempel Solo Seat Racing inte har några fästen eller utskärningar för lysen medans Solo Seat har alla fästen för lysen, skylthållare osv som originalplasten har?

DR-Zätare skrev:
2296638 Har jag förstått det rätt om till exempel Solo Seat Racing inte har några fästen eller utskärningar för lysen medans Solo Seat har alla fästen för lysen, skylthållare osv som originalplasten har?

Nja, jag tror inte det. Inte säker men jag tror bara det är en annan utformning, jag tror att de flesta inte har några utskärningar. Kanske varierar mellan olika hojmärken också. Men det är ganska lätt att göra hål själv, ex med en Dremel el vad dom heter.

Men fråga Greven för säkerhets skull.

*/ ?>
Back