Var i Sthlm köper jag munstycken?

AVA och dom andra stora hojfirmorna har nog munstycken.

Det finns en Mikuni-firma som ett par äldre (läs gammla) har, mellan Segeltorp och Kungens Kurva.. Kommer inte ihåg vad dom heter. Dock är dom dyrare än dyrast, men dom har det mesta till Mikuni.
Ska försöka få fram lite mer uppgifter.. :)

Läs skitgriniga gamla halvdöda stofiler som är allt annat än tillmötesgående. Hade lite att göra med dem tidigare och grinigare folk får man leta efter.

Kostade dessutom röv..

Vet att www.touring.se hade munstycken tidigare, AVA har pirat men där skall vi ju inte tala om kundbemötande.

En som jag vet kan hjälpa dig är killen på Raceway vid Vollmar Yxkullsg. Klockren snubbe som alltid har vettiga priser.

Kör hårt!

Har du tid att vänta någon dag eller två, så kan jag tipsa om en tysk firma som är billiga och kunniga, www.topham.de. Är tyskan rasslig så kan jag lugna dig med att de talar utmärkt engelska, tror han är inflyttad från UK.

Hittade :tummenupp : http://www.mikuni.se/
Stibo motor heter dom.
Altartorpsvägen 3, 141 70 Segeltorp, (Stockholm)
Tel: 08-974050
Jämför priserna med t.ex AVA, ett tips!

Fördel STIBO: dom har grejerna på hyllan
Nackdel STIBO: APDYRA!!!

Fördel MC hörnan i S-tälje: Vettiga priser
Nackdel MC hörnan i S-tälje: Beställningsvara (2-3 dagar)

Skulle köpa nya lågfartsnålar till min RSbrygga, STIBO: 200 kr styck MC hörnan 200 kr för alla 4:a

Fördel STIBO: dom har grejerna på hyllan

Fördel MC hörnan i S-tälje: Vettiga priser
Nackdel MC hörnan i S-tälje: Beställningsvara (2-3 dagar)

Skulle köpa nya lågfartsnålar till min RSbrygga, STIBO: 200 kr styck MC hörnan 200 kr för alla 4:a

Fördel HD: En fet förgasare isf en radda små. Kanske därför jag inte tyckte det var så dyrt. :gnissla

Annars finns som sagt Roffes hela munstyckssortiment hos både Touringbutiken och Raceway. Om man inte vill beställa direkt från Roffes

Det är verkligen ingen överdrift.

Var där för några timmar sedan och bad om 4 st huvudmunstycken och 4 st lågfartsmunstycken till mina Mikuniförgasare. Han plockade fram det jag hade bett om, stoppade det i små prydliga plastpåsar och knapprade en stund på miniräknaren (inte en dator så långt ögat når och självkart tar de inte kort).

– Jaha, det blir 765 kr.

:brinnerup

Stibo tar 65 kr / st för huvudmunstyckena!!!!!!!
125 kr / st för lågfartsmunstycken!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som jämförelse tar Roffes 19 kr / st för huvudmunstycken.

Hade inte tillräckligt med kontanter på mig och bad att enbart få köpa huvudmunstyckena. Vilka jävla priser...

När jag skulle gå räckte han mig några kopierade, vikta och ihophäftade A4-blad med krackelerade sprängskisser av deras sortiment.

– Här kan du få en broschyr.
– Jaha, tack. Är det priser i den?
– Nej, det är en broschyr.

:3freak

Last edited:
Det är verkligen ingen överdrift.
– Jaha, det blir 765 kr.

Stibo tar 65 kr / st för huvudmunstyckena!!!!!!!
125 kr / st för lågfartsmunstycken!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som jämförelse tar Roffes 19 kr / st för huvudmunstycken.

Är det MIKUNI original munstycken med mikunis logotyp som Roffes säljer eller är det eftermarknadsmunstycken?

Mikunis original munstycken är flödestestade och levererar den siffra som står på. Eftermarknadsmunstycken är ofta en kopia där dom mätt hålets diameter (man tolkar med kända tolkar) och sedan borrar och gängar lite mässingstång. Tyvärr kan en liten grad påverka flödet en hel del, i otursfallet blir det ny kolv...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti