Var hittar jag en 250 R ?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det verkar inte direkt drälla av lite nyare 250, så var letar jag - England? Tyskland? Har ni ngn sajt så tar jag ödmjukast emot.
Såg på GPC att dom hade sålt nya Yama TZ 250 med efternamnet GP bike, vad är det för ngt? Hur nära GP är det? Vad skiljer mot en std?

Last edited:
Finns vissa personer som förmedlar racerhojar. Dom vet vilka som är till salu och som kan tänkas bli till salu. Nordgren är en sån som har koll på allas hojar. Cris i Danmark är också en sån. Dom känner sen folk i Holland, Tyskland osv som också har koll på sina länders förare. Så vill du leta en hoj hör av dig till Nordgren tex så hör han för sig om han inte redan vet hojar som står.

Annars är det bara att invänta att säsongen slutat för då dyker det nog upp några hojar när vissa ska skaffa nytt.

När det står GP Bike tex så är det att det är en racer. Så det inte blir förväxlat med att det är en gathoj. 250 Racer eller 250 GP brukar man kalla klassen/hojarna. En helt "std" RS eller TZ är så pass GP så den får du köra med den i GP. Även om dom inte har allt det där extra extra allt som man egentligen behöver där. Men du kan köra wildcard om du vill tex på en sån hoj.

Vissa hojar har gått i GP och då stämmer kanske GP Bike bättre. Men oftast så får man inte hojarna exakt som dom var i GP. Dom värsta motorerna /fjädring osv kanske inte sitter på om man inte är sugen på att betala en massa för det.

Last edited:
Gixxer 1000 skrev:
2358865 Det verkar inte direkt drälla av lite nyare 250, så var letar jag - England? Tyskland? Har ni ngn sajt så tar jag ödmjukast emot.
Såg på GPC att dom hade sålt nya Yama TZ 250 med efternamnet GP bike, vad är det för ngt? Hur nära GP är det? Vad skiljer mot en std?

Vart går din gräns för nyare?

/Jörgen

Gixxer 1000 skrev:
2358865 Det verkar inte direkt drälla av lite nyare 250, så var letar jag - England? Tyskland? Har ni ngn sajt så tar jag ödmjukast emot.
hej
jag har en till dig 2002 årsmodell ej körd 04-05-06 står i garaget och samlar damm,helt genomgången extrafälgar samt lite extradelar,i mycket fint skick.
micke :tummenupp

Tz 250

Gixxer 1000 skrev:

Hej

Chris Jensen i DK har flere TZ 250 till salu. Tlf: 0045 21268929

Mvh. Lars Ib

Hansens Motor skrev:
2360205 hej
jag har en till dig 2002 årsmodell ej körd 04-05-06 står i garaget och samlar damm,helt genomgången extrafälgar samt lite extradelar,i mycket fint skick.
micke :tummenupp
Pris?

Jörgen #31 skrev:
2359849 Vart går din gräns för nyare?

/Jörgen

Vet inte riktigt, dvs. jag vet inte vad helt nytt kostar gm. olika kanaler, har inte kommit så långt ännu i researschen. Jag tänkte ställa det emot vad beggat med extra delar är värt. (Det är inte helt lätt att hitta.)
Det är inte nödvändigt med nytt men visar sig prisskillnaden vara liten så får jag ta mig en funderare.
Har jag tolkat TSR rätt att en ny 250 kostar 1 850 000 JPY ca 116 000 skr?
+ frakt+ tull+moms (texten haltar lite till höger, vad hör ihop? och dom svarar inte på mail)
Finns det andra som säljer nytt till vettiga priser?

Gixxer 1000 skrev:
2361163 Vet inte riktigt, dvs. jag vet inte vad helt nytt kostar gm. olika kanaler, har inte kommit så långt ännu i researschen. Jag tänkte ställa det emot vad beggat med extra delar är värt. (Det är inte helt lätt att hitta.)
Det är inte nödvändigt med nytt men visar sig prisskillnaden vara liten så får jag ta mig en funderare.
Har jag tolkat TSR rätt att en ny 250 kostar 1 850 000 JPY ca 116 000 skr?
+ frakt+ tull+moms (texten haltar lite till höger, vad hör ihop? och dom svarar inte på mail)
Finns det andra som säljer nytt till vettiga priser?
Du har tolkat det rätt, eller åtminstone likadant som jag. :)
Ta kontakt med Watz för de har kontakterna i Japan för att importera hoj därifrån.

Hansens Motor skrev:
2361176 ring i morgon 0707-587201
glömde säga full datalogg samt detonationsräknare- det lights -shiftlights
sitter ochså monterat,helt nytt.:tummenupp
Ringde men fick inget svar. Någon som vet om han menar en TZ eller RS?

Gustav O skrev:
2362592 Du har tolkat det rätt, eller åtminstone likadant som jag. :)
Ta kontakt med Watz för de har kontakterna i Japan för att importera hoj därifrån.

Jag har mailat 2 ggr men får inget svar, :confused:
jag trodde att med bruten arm så har han-dom all tid i världen, eller så har dom dragit på semester, vem vet? Fel på mailen kanske?

Gixxer 1000 skrev:
2364068 Jag har mailat 2 ggr men får inget svar, :confused:
jag trodde att med bruten arm så har han-dom all tid i världen, eller så har dom dragit på semester, vem vet? Fel på mailen kanske?

Tidigare i veckan var han hemma, ring honom på mobilen , han brukar svara för det mesta, numret finns på hans sida.

*/ ?>
Back