Var hittar jag det här verktyget (90 graders vinkel för bits)

Den här kanske kan funka då man tydligen ska kunna ta av hållaren:

Vinkelchuck för bits. Är inga påfrestningar eller särskilt ofta den används så 59 spänn känns rätt. http://www.jula.se/vinkelchuck-for-bits-125193

189041-jpg.jpg

Den håller för att skruva men ger upp om du använder skruvdragare med hyffsad kraft.

Min har jag dragit sönder med maskin.

Den håller för att skruva men ger upp om du använder skruvdragare med hyffsad kraft.

Min har jag dragit sönder med maskin.
Min drog jag sönder för hand, iofs inte köpt på Jula, men den såg exakt likadan ut och kostade ungefär lika mycket. Jag har små fina 1/4"-spärrskaft och en lednyckel med sexkant 1/4" i ena ändan och fyrkantig 1/4" i andra istället, funkar klockrent :tummenupp

Min drog jag sönder för hand, iofs inte köpt på Jula, men den såg exakt likadan ut och kostade ungefär lika mycket. Jag har små fina 1/4"-spärrskaft och en lednyckel med sexkant 1/4" i ena ändan och fyrkantig 1/4" i andra istället, funkar klockrent :tummenupp

Jag har också det numera och funkar kanon.

Den prylen han har i videon ser inte lika smäckig ut och jag kommer inte att dra med maskin. Är för finlir där man vill lossa många skruvar i följd, dvs. att använda minispärrskaft (köpte ett för 400 spänn) eller hylsa tycker jag går för långsamt.

Edit: ser kommentarerna och läste på andra håll att Julas var skit.

Den prylen han har i videon ser inte lika smäckig ut och jag kommer inte att dra med maskin. Är för finlir där man vill lossa många skruvar i följd, dvs. att använda minispärrskaft (köpte ett för 400 spänn) eller hylsa tycker jag går för långsamt.

Edit: ser kommentarerna och läste på andra håll att Julas var skit.

Nja, för finlir så funkar den och den duger på de ställen där man inte har plats att fippla med ett spärrskaft utan behöver vridfunktionen du får här.

OK, kanske testar den om ingen annan hittar nåt liknande i filmen. Det är bara handkraft och att kunna skruva lika snabbt som med mejsel som gäller.

Nja, för finlir så funkar den och den duger på de ställen där man inte har plats att fippla med ett spärrskaft utan behöver vridfunktionen du får här.

Gå in på närmsta Ahlsell-butik och köp Ironside bitssats med bitsspärrskaft som inte bygger mer än själva bitsens höjd (ca 25mm)

Edit: såg nu att du inte ville använda minispärrskaft...Sorry

Gå in på närmsta Ahlsell-butik och köp Ironside bitssats med bitsspärrskaft som inte bygger mer än själva bitsens höjd (ca 25mm)

Edit: såg nu att du inte ville använda minispärrskaft...Sorry

Ahlsell har en liknande den i filmen. Spec tools SP-1001

Ahlsells artnr. 266044 priset har jag tyvärr inte.

Använder liknande rätt mycket i jobbet i princip daglien.
Fast vinkelväxeln jag skaffade var rätt dyr, och har än så länge trots att jag kör med en 18V milwukee maskin (En av de starkaste skruv/borr maskiner på marknaden) inte lyckats dra sönder den.. Har haft den i ca 3 år...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back