Var hittar jag billigast 160/60-17?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Är på jakt efter ett BILLIGT bakdäck i ovan dimensioner. dexon.se har bra priser men u-tyre som annonserar på sidan har billigare. Hur gick det med killen som hade beställt däck därifrån? Fick han sina däck?
Hoppas inte denna tråden försvinner spårlöst nu när jag nämnde utyre.se :gnissla

Däck online, Valladäck, Mark Jennings typ

Tack men ville ha ett BILLIGT bakdäck. Dom du nämner är ett par hundra dyrare än u-tyre som är billiga. Min fråga dock är om någon har erfarenhet från dom?

Också dyrare än utyre där ett bakdäck i önskade dimensioner kostar från 643kr plus en hundring frakt.

Last edited:
Kolla i värnamo tråden var någon där som sålde ut massvis med däck nu! Ett tipps bara :) hoppas de kan vara till någon hjälp

Ett Pirelli Diablo kostar 953 spänn på däckonline. Tycker du det är för dyrt?

Ja, det är två hundra mer än hos ovan nämnt ställ.

Kolla i värnamo tråden var någon där som sålde ut massvis med däck nu! Ett tipps bara :) hoppas de kan vara till någon hjälp

Bra tips men hittar tyvärr inte denna tråd. Skicka gärna en länk.

Last edited:
Nja, det är just därför jag frågar om någon har erfarenhet därifrån.
Hade en tråd tidigare om detta men den försvann spårlöst efter ett par timmar. Det var en kille som då just hade beställt däck därifrån så det hade varit intressant att höra hur det gick.
Givetvis betalar jag hellre ett par hundringar mer från något känt företag om ingen kan lämna goda vitsord för det andra företaget.

Last edited:
Varför ska däcket vara så billigt? :va

Just nu har vi flera månader vinter framför oss. Är väl ingen brådska att köpa nya däck? Du kan ju lika gärna spara och köpa något bra däck istället för första bästa (och billigaste).

Han kanske köper 500 st....lite märkligt beteende hos människor att man gärna (skryter) om hur bra bilaffär man gjort eller hur lite ens bil drar men när man kommer till mcdäck då är det alltid dom dyrare som är bäst,,,själv kör jag ett "billigt" märke för att det passar mig bäst...

Superviktigt att en firma sköter sig, helt klart!!:tummenupp

Men att jaga ören samt ngn krona för att köpa ett däck känns i allra högsta grad patetiskt - hade det handlat om 500kr eller mer hade det vart en annan 5'a!!:krama

Då borde min byggtråd vara patetisk med tanke på mina priser jag får prylarna för :arsele

verkligen oändliga summor vi pratar om här, bara vetskapen om att verkligen få hem däcket kan ju va värt en tvåhundring extra?

verkligen oändliga summor vi pratar om här, bara vetskapen om att verkligen få hem däcket kan ju va värt en tvåhundring extra?
Fast i själva verket är ju däckonline billigast i det här fallet. Att bara titta på "från"-priset funkar ju inte. Man får ju välja rätt storlek först...

Men ok, det finns väl Linglong eller liknande högkvalitativa däck till mc också. Det är bra att komma ihåg att man faktiskt sparade 200 spänn, när man ligger och tittar på himlen och väntar på ambulans.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär