Var hitta specifik avdragare för hjullager?

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
För många enligt hustrun...
Har en likadan som den nedan från BT (samma som farmerlip ovan), rycker ur lager på endurohojarna i tid o otid, inga problem alls o tar typ 3 minuter. OBS! På ensa sidan sitter det oftast en låsring (segersäkring eller låstråd) se till att ta bort den annars rör det sig bara någon millimeter.
Är det riktigt dj-ligt så värm lite med en gasolbrännare, när jag skall ha i det nya lagret så värmer jag alltid navet lite snabbt.

https://www.expondo.se/msw-lageravd...9UgihITRQnaIxg-GOOQjQIDPiKUU7u-xoCOpIQAvD_BwE

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Har en likadan som den nedan från BT (samma som farmerlip ovan), rycker ur lager på endurohojarna i tid o otid, inga problem alls o tar typ 3 minuter. OBS! På ensa sidan sitter det oftast en låsring (segersäkring eller låstråd) se till att ta bort den annars rör det sig bara någon millimeter.
Är det riktigt dj-ligt så värm lite med en gasolbrännare, när jag skall ha i det nya lagret så värmer jag alltid navet lite snabbt.

https://www.expondo.se/msw-lageravd...9UgihITRQnaIxg-GOOQjQIDPiKUU7u-xoCOpIQAvD_BwE

Då så, fick tummen ur och beställde ett liknande (men mer omfattande: 10 olika storlekar) kitt från ebay. Inga låsringar i sikte, det lärde jag mig att se upp för efter att ha bankat lite för länge på en packning i en framgaffel.

Nyheter
Norm Rapps Drake

Norm Rapps Drake, när den ä...

Fantastisk dag på Custom Bike Show

I den lagom svala luften, i...

Sanden, tvådelat skinnställ från Lindstrands!

Sanden, ett tvådelat skinns...

EM i Dragracing i Tierp 15 – 18 juni

Om två veckor, närmare best...

KTM 890 SMT, bantest och video!

890 SMT, busig banhoj!Foto:...

Svedea bidrar med trekvarts miljon kronor till SMC

SMC är en ideell intresseor...

Sandvik, sportigt textilställ från Lindstrands!

Lindstrands Sandvik. Bik...

Bara dagar till Custom Bike Show

Du som befinner dig i en om...

Ducati Monster Iceberg White

Ducati har kompletterat fär...

KTM har presenterat 2024 års EXC-modeller

KTM har presenterat 2024 år...