Var hitta lagom trasig hoj att bygga banhoj av

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Som rubriken lyder.
Letar efter en lagom trasig hoj att bygga banhoj av, dvs jag behöver inte ha en reggbar hoj, vill hellre att den skall vara billig. Vill inte heller ha det allra nyaste, går bra med en halvtrasig 90-talare för min del.
Vad jag förstår går det inte att köpa från försäkringsbolag som privatperson, finns det några firmor förutom skrotar som köper dylika hojar?
Tips uppskattas!!

Kolla mobile.de där finns det lite krockat. Sen skulle jag även kolla med Lasen på forumet, även om han begär fantasipriser ibland :tuttar (han tål att jag skojar med honom).
Men ärligt talat, han har mycket hojar.

//Alex

Det går även att importera trasiga hojar. Pappersbiten blir betydligt enklare eftersom hojen inte skall registreras i Sverige.
Nackdelen är att du inte kan köra på bandagar där arrangören kräver registrerade hojar t.ex SMC steg1-4 och flera andra privata arr.

Vet många som kör USA importerrade "racehojar"

Köp hellre en hoj efter 00, dom är ofta mycket smidigare att köra.

Last edited:
Här i Sverige undrar jag om inte RN Mcservice (partille/göteborg) hållt på med det. Kan vara värt att kolla upp ivf. Har för mig att jag hört honom nämna det vid något tillfälle. Jag kan dock ha fel.

Här i Sverige undrar jag om inte RN Mcservice (partille/göteborg) hållt på med det. Kan vara värt att kolla upp ivf. Har för mig att jag hört honom nämna det vid något tillfälle. Jag kan dock ha fel.

Jag var där för någon vecka sedan och frågade på en hoj.
Inlösta hojar ska finnas till FB förfogande med tanke på reservdelar x-antal månader, samt att hojar säljs som reservdelar.

I vissa fall kan det hända att en hoj repareras och sedan säljs, men då är det inte lågt pris längre...

tack för svaret
ja jag menade billigt ungefär som den första sucan du länkade till. och hade den inte funnits så många min hemifrån hade jag nog slagit till. ( en bättre bild i annonsen hade säkert underlättat försäljningen dock..)
De andra är för gamla.

Kolla mobile.de där finns det lite krockat. Sen skulle jag även kolla med Lasen på forumet, även om han begär fantasipriser ibland :tuttar (han tål att jag skojar med honom).
Men ärligt talat, han har mycket hojar.

//Alex

kollat lite på mobile men där finns inte jättemånga till nå rimligt pris som inte är totalskrotade.. Känns lite sisådär att bara köpa på annons och få en totalt ramsne mulad bit skrot.. ska dock höra med lasen, han hade nån på annons som var rimliga pengar på..

Last edited:
Vad får det kosta? Allt som oftast lönar det sig att köpa en beg racehoj då den har allt, kraschplast, chassi osv osv. Så om man inte vill bygga för att bygga är en kraschad/trasig i slutändan inte billigare än en klar..
Såvida man inte hittar en hoj med bara skönhetsfel till halva priset....

Det går även att importera trasiga hojar. Pappersbiten blir betydligt enklare eftersom hojen inte skall registreras i Sverige.
Nackdelen är att du inte kan köra på bandagar där arrangören kräver registrerade hojar t.ex SMC steg1-4 och flera andra privata arr.

Vet många som kör USA importerrade "racehojar"

Köp hellre en hoj efter 00, dom är ofta mycket smidigare att köra.

Framförallt tänkte jag köra med en lokal arrangör som inte har något emot oreggade hojar. Liten nackdel att inte kunna köra SMC men smällar man får ta..
Bäst pris verkar man få om man handlar i amerika men jag har inte några bra kontaker vad gäller frakten.

Vad får det kosta? Allt som oftast lönar det sig att köpa en beg racehoj då den har allt, kraschplast, chassi osv osv. Så om man inte vill bygga för att bygga är en kraschad/trasig i slutändan inte billigare än en klar..
Såvida man inte hittar en hoj med bara skönhetsfel till halva priset....

har ingen definitiv budget, men max 20 kkr har jag som riktmärke. fördelen med "färdig" banhoj är ju chassi osv. Dock innebär det ett annat underhåll. En banhoj som gått på bana i 10 år är ju onekligen närmare slutet på sin livslängd jämfört med hoj som gått på gata i 10 år..
jag har inte som mål att åka blixtefort, jag har bara lessnat på gatkörning och tycker det är kul att köra bana för skojs skull. kände dock att om jag skulle bli snabbare behövde jag en hoj jag kunde kracha med utan att gråta blod för att kåpor etc gick åt skogen..

Last edited:
tack för svaret
ja jag menade billigt ungefär som den första sucan du länkade till. och hade den inte funnits så många min hemifrån hade jag nog slagit till. ( en bättre bild i annonsen hade säkert underlättat försäljningen dock..)
De andra är för gamla.
Pruta ner den lite på telefon med hänsyn till soppakostnader och garantera ett köp.
Ta sedan med dig en polare och turas om att köra. Ni hinner upp och ner på en dag. Jag hade gjort så i alla fall för det blir mycket grejer på sukkan till lågt pris att bygga på.

Har sett båda, dock inte supersugen på att åka en massa mil för o tjöpa hoj.. annars är hondan helrätt.

Tack. Har kollat där och även om de är billiga ( för årsmodellen) så är det fortfarande över min budget.
Har dock mailat för o kolla om de har billigare hojar med..

Last edited:
Har sett båda, dock inte supersugen på att åka en massa mil för o tjöpa hoj.. annars är hondan helrätt.

Tack. Har kollat där och även om de är billiga ( för årsmodellen) så är det fortfarande över min budget.
Har dock mailat för o kolla om de har billigare hojar med..

det brukar ju för det mesta gå att lösa. tex frakt med bussgods etc

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...