Var har alla bågar tagit vägen?

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Börjar få upp intresset för hoj nu igen när värmen äntligen börjar komma tillbaka. När man nu börjar leta så upptäcker jag att det finns ju knappt några roliga maskiner ute om man nu inte vill köpa nytt.

Var tar sporthojar vägen? Jag har för mig det brukar vara rätt mycket till salu så här års men ack så illa.

När man ändå åker till Tyskland för att hämta pilsner kan jag ju slänga med en båge på släpa nära på. Resan blir ju inte så farligt dyr ändå på det viset.

Nån som har bra tips på var man kan leta?

Bör jag åka långt ner i tyskland eller när börjar priserna bli okej? Är tyskar sådana så det finns prutmån på grejjerna?

Börjar få upp intresset för hoj nu igen när värmen äntligen börjar komma tillbaka. När man nu börjar leta så upptäcker jag att det finns ju knappt några roliga maskiner ute om man nu inte vill köpa nytt.

Jo, jag undrar också.
Har letat lite efter en Honda 954 men det är helt omöjligt att hitta ett intressant objekt.

Beror helt på modell/prisklass om lönar sig eller ej. Dock är ju all öl man får hem en klar bonus.

Beror helt på modell/prisklass om lönar sig eller ej. Dock är ju all öl man får hem en klar bonus.

Det kan ju vara en fördel att nämna. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha. Men något som är intessant är i alla fall Kawa ZX6RR, CBR600RR. GSX-R 600/750/1000. Svårt val det där med cc tycker jag. Har kört 125/250/650/750/1000 tidigare men jag vet inte vad som kan bli bäst.

Något lätt är ett plus i kanten. Årsmodell runt 00-04 kanske beroende på hur prislappen ligger. Tidigare banhoj gör ingenting. Det ska gå att skjutsa på men inte mycket mer :tuttar

R6-99 var lite för liten tyckte jag för min längd. Kändes inte riktigt bra. VTR1000 SP1 tänkte jag köpt en men det var inget kul att sitta på den sadeln tyvärr.

Kan bli mycket långkörning också.

Någon som har tips efter vad jag skrivit?

Det kan ju vara en fördel att nämna. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha. Men något som är intessant är i alla fall Kawa ZX6RR, CBR600RR. GSX-R 600/750/1000. Svårt val det där med cc tycker jag. Har kört 125/250/650/750/1000 tidigare men jag vet inte vad som kan bli bäst.

Något lätt är ett plus i kanten. Årsmodell runt 00-04 kanske beroende på hur prislappen ligger. Tidigare banhoj gör ingenting. Det ska gå att skjutsa på men inte mycket mer :tuttar

R6-99 var lite för liten tyckte jag för min längd. Kändes inte riktigt bra. VTR1000 SP1 tänkte jag köpt en men det var inget kul att sitta på den sadeln tyvärr.

Kan bli mycket långkörning också.

Någon som har tips efter vad jag skrivit?

Jag säljer hojar dagligen..
Skicka pm på vad ni söker..Jag finner..

håller med skaparen! lägger in köpesannons efter köpesannons men inget vettigt napp! och inga bra objekt på blocket heller:confused:

Var tar sporthojar vägen? Jag har för mig det brukar vara rätt mycket till salu så här års men ack så illa.

När man ändå åker till Tyskland för att hämta pilsner kan jag ju slänga med en båge på släpa nära på. Resan blir ju inte så farligt dyr ändå på det viset.

Nån som har bra tips på var man kan leta?

Bör jag åka långt ner i tyskland eller när börjar priserna bli okej? Är tyskar sådana så det finns prutmån på grejjerna?

köp lite nyare hoj,, bättre ös o snyggare...

Håller med.

Hittar ingen vettig ZX7R...i värsta fall får man väl väntga till sensommaren, då lossnade det förra året kommer jag ihåg.

Jag säljer hojar dagligen..
Skicka pm på vad ni söker..Jag finner..

Har du något av det jag påtalade i ditt citerade inlägg?

köp lite nyare hoj,, bättre ös o snyggare...

Helt klart roligare med mer ös. Jag kommer å andra sidan inte använda det på kurvig väg. Bara vikten jag är ute efter. Och även stilen. Posöråkare som jag är :D

Budgeten ligger på ungefär 50-65000kr.Men helst inte över 60.

Last edited:

För ett par år sedan så var det definitivt billigare om man kunde tänka sig att köra några timmar söder om Puttgarden och jag skulle vara förvånad om det ändrats sig särskilt mycket.
Pruta går, men du bör nog ha prutat klart innan du åker. Väl på plats så vet ju säljaren att du ogärna ger dig hem tomhänt över några futtiga tusenlappar.

Ett tips är att leta reda på flera objekt och rangordna dom efter vad du är mest intresserad av. Faller förstavalet igenom så siktar du på nästa osv. Ha is i magen och avstå hojar som inte känns helt rätt.

Lycka Till! :tummenupp

Det låter ju iofs bra som säljare :) Min ska iväg i början av maj. Hur blev det med trafikförsäkringen? Någon större skillnad eller?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage