Var gör vi av alla grisar?

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Anta att vi gör som alla veganer önskar och slutar äta kött imorgon. Vad ska vi göra av alla grisar då? Vi har en vegan på jobbet och vi förde denna debatt livligt igår. Vad tycker ni? Ska vi dumpa 600 miljoner grisar i havet eller ska vi släppa ut dem i frihet?

Jag behöver ett bra argument till måndag, så därför vänder jag mig naturligtvis till SH's expertpanel.

Ett någorlunda vettigt svar till eran väldigt orealistiska fråga/scenario är ju att man låter dem nuvarande leva tills de dör naturligt, mängden grisar antar jag man låter minska med säkerligen 95% då deras syfte blir annat än att ge oss människor ett överflöd av kött. Zoo och som husdjur är det minimala intresset som blir kvar!? :)

Sluta med kött är en sak, men bacon... bacon slutar man inte älska :hihi

Synnerligen ogenomtänkt (som vanligt). Veganer alltså... tssk, tssk.

Hört talas om något som heter gelatin? Veganer hatar förstås vanligt
godis med...

Och, en värld utan bacon och fläskesvär, hemska tanke...

Militanta människor, oavsett vad de tjötar om, skall aldrig tas på allvar.

Smile and wave...

Anta att vi gör som alla veganer önskar och slutar äta kött imorgon. Vad ska vi göra av alla grisar då? Vi har en vegan på jobbet och vi förde denna debatt livligt igår. Vad tycker ni? Ska vi dumpa 600 miljoner grisar i havet eller ska vi släppa ut dem i frihet?

Jag behöver ett bra argument till måndag, så därför vänder jag mig naturligtvis till SH's expertpanel.

Det är ett allvarligt faktafel i ditt resonemang. Alla veganer vill inte att alla andra ska sluta äta kött. Ett fåtal kanske gör det, men de flesta nöjer sig med att själva inte äta kött.

Jag tror själv det skulle vara rätt bra för vår planet och för kvaliteten på köttet, om kött återgick till att vara någon sorts festmat som kanske bara åts en gång i veckan eller så. I stället för den extrema massindustri det är idag.

Militanta människor, oavsett vad de tjötar om, skall aldrig tas på allvar.

Smile and wave...

Är en vegan per definition militant? Eftersom det inte står nåt i TS om att den här veganer är militant?

Det är ett allvarligt faktafel i ditt resonemang. Alla veganer vill inte att alla andra ska sluta äta kött. Ett fåtal kanske gör det, men de flesta nöjer sig med att själva inte äta kött.

Jag tror själv det skulle vara rätt bra för vår planet och för kvaliteten på köttet, om kött återgick till att vara någon sorts festmat som kanske bara åts en gång i veckan eller så. I stället för den extrema massindustri det är idag.

Det är säkert så. Veganen i fråga tyckte i alla fall att alla borde sluta äta kött och då var ju min naturliga (?) reaktion att det blir lurigt att avskaffa grisarna. Skjuta dem kan vi ju inte göra. Äta upp dem kan får vi inte heller göra. Släppa ut dem blir nog inte bra. De lär ju reproducera sig om vi inte separerar dem och vem vill sköta den hanteringen?

Att köttindustrin inte är någon höjdare för planeten råder det nog ingen tvekan om.

Det får bli bruna bönor med bacon ikväll.

Vad tror du själv händer med 600 miljoner djur som helt plötsligt blir mer eller mindre värdelösa? Det är inte ekonomiskt försvarbart att hålla 600 miljoner grisar om man inte ska göra nåt av dem (t.ex producera kött till marknaden.)

De avlivas såklart, det som kan användas (bortsett från köttet) lär tas tillvara på, sånt man gör gelatin av, typ ben och skinn...

Vad tror du själv händer med 600 miljoner djur som helt plötsligt blir mer eller mindre värdelösa? Det är inte ekonomiskt försvarbart att hålla 600 miljoner grisar om man inte ska göra nåt av dem (t.ex producera kött till marknaden.)

De avlivas såklart, det som kan användas (bortsett från köttet) lär tas tillvara på, sånt man gör gelatin av, typ ben och skinn...

Vad ska vi med gelatin till om vi ska vara veganer? :hihi

Behöver väl inte bli veganer över natt. Vi kan väl äta upp alla grisarna och bli veganer sen.

Jaha, och vilka alternativ finns det som är gott till öl, inom växtvärlden? :korsade armar i protest:

Det skulle vara ett argument som bet på mig i vart fall... :hihi

Alla veganer är militanta.
Alla bikers är kriminella.
Alla muslimer är självmordsbombare.
Alla gymbiffar är ointelligenta.
Alla amerikaner gillar krig.
...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...