Var gör ni av brallorna??

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Tjena!
Som lite ny inom området måste jag få fråga en lite praktisk fråga...

När jag kränger på mig MC-stället så måste jeansen eller vad där nu är av. När jag kommer fram (t.ex. till jobbet) så måste ju helst dessa paltor på igen. Det blir lite joxigt att sitta framför data-eländet i MC-brallor en hel dag :skitdator
Jag antar att jag inte är ensam om byx-kruxet så jag undrar helt enkelt hur ni andra gör? Lyckas ni ha jeans under stället, knövla ner dem i ryggsäck eller struntar ni i mc-brallorna och kör i jeans?
Själv använde jag mig av "knövla i ryggsäck" metoden i höstas - det lilla jag hann köra innan det blev frost och uschigt.

jag brukar knöka ner allt i brallorna, brukar funka fint.. är det en varm dag eller nått annat som förhindrara detta så funkara det bra att vika dom lite ltt och lägga dom innanför jackan bara, man kan se lite fet ut.. men va gör det? :tummenupp

timm skrev:
Tjena!

När jag kränger på mig MC-stället så måste jeansen eller vad där nu är av. När jag kommer fram (t.ex. till jobbet) så måste ju helst dessa paltor på igen. Det blir lite joxigt att sitta framför data-eländet i MC-brallor en hel dag :skitdator
Jag antar att jag inte är ensam om byx-kruxet så jag undrar helt enkelt hur ni andra gör? Lyckas ni ha jeans under stället, knövla ner dem i ryggsäck eller struntar ni i mc-brallorna och kör i jeans?
Själv använde jag mig av "knövla i ryggsäck" metoden i höstas - det lilla jag hann köra innan det blev frost och uschigt.

Du kan inte ha ett extra par byxor på jobbet då? Så har jag.

Jag har inga problem med att få ner brallorna i byxorna.
Annars låter andra byxor på jobbet som en bra idé..

Jag har ett rymligare allvädersställ (istället för mitt A-stars TZ1) för situationer när jag behöver ha vanliga kläder under. Funkar för mig. :)

Jag brukar köra med allvädersbyxor när jag pendlar till jobbet, eller om det är hyffsat varmt så fuskar jag och kör bara i jeans.

Jag brukar ha jacka och skor på jobbet så att jag slipper släpa med mig det fram och tillbaka och det borde väl funka likabra att göra så med ett par brallor också :).

Du ska inte kunna få plats med några extra byxor under stället då är det på tok för stort juh.

Jag trivs bra med det. =)
Köpte det när jag var nere i turkiet i somras.
Billig skit antar jag, men skräddarsytt med mina mått är det iaf. =)

Jag kör med en uppsättning, byxor, strumpor, tröja som ligger på jobbet. Byten tar jag i ryggsäck när jag anser att det behövs.
Iaf skinnställ som har plats med ett par jeans under vill jag inte åka i,då är det för stort som föregående talare sagt.

Blir en ryggsäck med kläderna i.
Sen får man bjuda folket på jobbet på en snabb striptease när man byter om :rolleyes:

Tänk stackars mig då som måste ha kostym på jobbet. Försök hålla en kavaj skrynkelfri i en ryggsäck.... :confused:

Vrför inte bara ta jackan och låta jeansen sitta :confused: jag har en jacka som jag kör i o jeans. eller e ni rädd för asfaltsexem

Lämna ett par brallor på jobbet såklart, kontorsjeansen :)

timm skrev:
Tjena!

Kan ni inte ha mjukisbrallor? Finns inget bättre att jobba i eller få med sig :D :hihi

Hmm ni med skinnställ, hur f*n kan ni få plats med brallorna under? jag får precis på mig stället med underställ... Men jag brukar köra ryggsäck, annars kan du ju ha brallorna på jobbet som ngra har sagt. :)

Murra skrev:
Hmm ni med skinnställ, hur f*n kan ni få plats med brallorna under? jag får precis på mig stället med underställ... Men jag brukar köra ryggsäck, annars kan du ju ha brallorna på jobbet som ngra har sagt. :)

Undrar det också.. skall man knöka på sig skinnstället och jeansen fastnar dom vid knäna och sen blir det en j-vla bula vid bugen. Är det kallt ute får det i.s.f bli långkalsonger, brukar funka hyfsat :)

Jag som va glad att jag slapp raka benen för att få plats.. men ett par jeans?? :huvet

Reco skrev:
Jag trivs bra med det. =)
Köpte det när jag var nere i turkiet i somras.
Billig skit antar jag, men skräddarsytt med mina mått är det iaf. =)
Grym avantar. Gjort den själv?. Fick lite inspiration och gjorde denna.
trappa.gif

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back