Var få tag på Billig hjälm?

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
BMW
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

(Har tittat på köp & sälj men inget av intresse fanns tyvärr)

Gladpack skrev:
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

1500 spänn är ju billigt för en hjälm

Gladpack skrev:
Hej!

kosta på din kvinna mer tycker jag... :va

Gladpack skrev:
Hej!

handels boden har ju väldigt billiga, titta där!

sen att det kanske är dummt att snåla på hjälmen är ju en smaksak

Nu finns det väl ingen standard för moppe-hjälmar utan samtliga hjälmar som är tänka för 2-hjuliga motorfordon är godkända enligt samma standard (och krav) ECE 22.05.

Är du ute efter hjälmar för under 1000kr så har bl.a. Grex och MDS modeller i den prisklassen. Annars kan man göra klipp på utgående (fjolårets) modeller vid den här årstiden då många rear ut normalt sett mycket dyrare hjälmar, särskilt i udda storlekar (som XS).

Eldstorm skrev:
Nu finns det väl ingen standard för moppe-hjälmar utan samtliga hjälmar som är tänka för 2-hjuliga motorfordon är godkända enligt samma standard (och krav) ECE 22.05.

Är du ute efter hjälmar för under 1000kr så har bl.a. Grex och MDS modeller i den prisklassen. Annars kan man göra klipp på utgående (fjolårets) modeller vid den här årstiden då många rear ut normalt sett mycket dyrare hjälmar, särskilt i udda storlekar (som XS).

Det lät ju faktiskt jäkligt intressant, nåt tips på återförsäljare som handhar nåt av dessa märken?

Gladpack skrev:
Det lät ju faktiskt jäkligt intressant, nåt tips på återförsäljare som handhar nåt av dessa märken?

Det ska inte vara billigt, det ska kännas bra!!! Men det e klart att man kan hitta en billig hjälm som sitter bra. Men jag har aldrig varit med om det till mitt huvud då inredingen är minst lika viktig. Då billigare hjälmar har en mindre påkostad inredning! Men men bara att prova på henne! :)

Satsa på kvalitet så länge det inte är moppeåkning det gäller så tycker inte jag du ska köpa något billigt skräp.

Gladpack skrev:
Hej!

Om du kan tänka dig att beställa från nätet har louis.de utförsäljning på Dainese D-180 i strl xs för 60€. Samma hjälm kostar ca 1800:- på lelles. Jag har själv köpt en sådan till tjejen och den verkar helt ok.

www.louis.de

Last edited:
Ärligt talat.. Om du vill leta rätt på den billigaste hjälm du kan hitta för att klämma på tjejen tycker jag du ska lämna henne hemma! Visst du behöver inte köpa en hjälm med dyr flashig grafik mm men köp en bra hjälm som sitter bra och stirra dig inte blind på priset!! mer än så är hon väl värd??

Köp iaf en begagnad fiberhjälm åt flickstackaren så kommer du undan billigt, det är ju bara att tvätta inredningen så är det ju lugnt.
Under 1500 får du bara moppehjälmar.

Om du prompt måste köpa en billig hjälm till din flicka så satsa på en HJC före Grex och MDS. Den är lite mindre plastig och ganska fin! kostar 995:- hos oss på MC-konsult, ring imorgon så skickar jag den ;)

var väl nå test där en grex hjälm slog dyare varianter på näsan har jag för mig...den kosta endast 1000 spänn. :rolleyes:

ozeo skrev:
var väl nå test där en grex hjälm slog dyare varianter på näsan har jag för mig...den kosta endast 1000 spänn. :rolleyes:

Var test i mcnytt rätt nyligen och där jag tror att nolan n83 vps placerade sig bland de bättre fast den är relativt billig, 2000 kr.

Last edited:
Zator skrev:
Var test i mcnytt rätt nyligen och där jag tror att nolan n84 placerade sig bland de bättre fast den är relativt billig.
Menar första numret för 2006 så var det Nolan N83 VPS som testades.

En annan intressant sak i den testen: Takachi TK30 som endast kostar 898kr slår exempelvis Shoei XR1000 (>3600kr), AGV Ti-tech (>4890kr), X-lite X601 (>2800kr), Suomy spec 1R(>3995kr) i stöddämpningstestet.
Totalt kom den på 10 plats av 15 då man vägde in fler saker som akustik, luftmotstånd, sikt, finish etc. Det kanke inte är livsnödvändiga parametrar om man åker som passagerare ett par gånger per år.... :hjälm

Kommer du att låta era barn leka på motorvägen oxå.

Klart tjejen ska ha en riktig hjälm :kocko

ozeo skrev:
Jo, det var i ett bike-test. Den slog bla en AGV-hjälm som skulle kosta ca 3500... AGV kom förövrigt sist i det testet.

Edit: X-lite var testvinnare i det numret, shoei, arai, KBC och shark kom på delad andraplats.

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...