Var ditter strypningen på en ZXR 400?

SEARIDER

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZXR 400
Hallå allihopa.
Är ny här och har precis köpt en ny hoj men jag undrar var strypningen sitter?

Mvh
Calle
 
ReDan skrev:
Strypningen är i form av gamal motor och liten kubik.
Elaking, är det så man välkommnar en ny stackare.. Om du började på ett nytt jobb tex, vad hade du tyckt om att nån gav dig en syrlig kommentar första dagen?
 
Hultan skrev:
Elaking, är det så man välkommnar en ny stackare.. Om du började på ett nytt jobb tex, vad hade du tyckt om att nån gav dig en syrlig kommentar första dagen?


Hehe, jag skulle nog komma med en finurlig kommentar som "retur"
Så är juh faktiskt livet, så varför dalta här : )
 
SEARIDER skrev:
Hallå allihopa.
Är ny här och har precis köpt en ny hoj men jag undrar var strypningen sitter?

Mvh
Calle

Jag är osäker på 400:an, men de strypningar jag sett på Kawor (ZXR750 och ZX-7R) från den tidsperioden har varit:
1) "Sänkta" trottellock. Gör så att trotteln inte kan gå högst upp
2) Strypring mellan avgasröret och ljuddämparen
3) Borrade hål i botten av trottlarna. Gör också så att trottlarna inte lyfts fullt.

//Henrik
 
Det e lugnt!

Jag e ganska säker i min sexualitet så jag behöver inte större motor.
Men det va inte det jag frågade.
( Ps. Det va bara ironi.)
 
Så vad är din "säkra" läggning då?

Ne ska inte fortsätta vara dryg! Grattis till köpet.
Min förra kawa fungerade fint och jag hoppas din gör det också!
:tummenupp
 
sepahewe skrev:
Jag är osäker på 400:an, men de strypningar jag sett på Kawor (ZXR750 och ZX-7R) från den tidsperioden har varit:
1) "Sänkta" trottellock. Gör så att trotteln inte kan gå högst upp
2) Strypring mellan avgasröret och ljuddämparen
3) Borrade hål i botten av trottlarna. Gör också så att trottlarna inte lyfts fullt.

//Henrik
GPZ900R hade #1 och min ZX-6R -95 hade #3.

Så ett tips till trådstartaren är att lyfta trottellocken och kika lite. :tummenupp

Gå gärna med i NCS också. Se länk i min signatur. :)
 
Tack för alla svar.

Nu har jag haft loss trottlarna och kollat lite.
Det är inget stopp i toppen med det är hål i botten på dom.
Alltså brevid nålen så är det ett kanske 4mm hål.

Är det det som är strypningen?

Mvh
 
Låter som det ja. Hålet gör att vakuumet läcker och inte orkar lyfta trottlarna som de ska. Plugga med något lämpligt, epoxy kanske. Nya trottlar är svindyra.
 
trådtjyvar lite här..
hur tjock e hjulaxeln på zxr400?
samma som 750?
 
Neutral skrev:
Låter som det ja. Hålet gör att vakuumet läcker och inte orkar lyfta trottlarna som de ska. Plugga med något lämpligt, epoxy kanske. Nya trottlar är svindyra.
Ehhhh, är inte det hålet till för att det ska kunna byggas upp ett vaccum som höjer nålen ? Med pluggat hål så finns det ju ingen kanal för lufen ovanför membranet att passera igenom. Jag har varit med om att borra upp detta hål en mm för att öka gasresponsen på CVK36. ZXR400 har väl fyra st CVK32 ?
 
kanske är en död tråd men kan det inte bara vara en bricka vid insuget som stryper?
typ som de på mckompaniet.se säljer?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top