Var byter man mc-däck i Boden/Luleå?

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Hej!

Jag ska som sörlänning besöka norrland om ett par veckor och är osäker på om framdäcket håller hela vägen. Jag kommer att hälsa på pappsen i Boden några dagar och tänkte därför att det skulle passa med en däck-backup-plan där eller i Luleå. Helst vill jag kunna kränga på Metzeler Z6 men om det är omöjligt så får jag väl acceptera vad som finns. Med andra ord undrar jag vilken firma som är bäst/snabbast/billigast/trevligast, dvs vilken brukar DU anlita?

Alla tips tas tacksam emot!

/Danne

I Boden gör vi det mest själva ;)

Dvs vi byter däck i klubblokalen och där har vi travers mm utöver ballanserings grejjerna, annars känns det som om de "vanliga" däckkrängarna egentligen inte är så intresserade av att kränga på däck så länge man inte kommer med lösa hjul, samtidigt känns det ju tryggare att ha gjort dte själv så man är 100% på att grejjerna sitter där och som de ska

Kolla med Thomas Persson i Avan (TPC MC-service). Han är ÅF för hojdack.se och har mycket bra priser.

Han finns på Seletvägen 83 i Avan och har mobil: 070-6667708

I Boden gör vi det mest själva ;)

Dvs vi byter däck i klubblokalen och där har vi travers mm utöver ballanserings grejjerna, annars känns det som om de "vanliga" däckkrängarna egentligen inte är så intresserade av att kränga på däck så länge man inte kommer med lösa hjul, samtidigt känns det ju tryggare att ha gjort dte själv så man är 100% på att grejjerna sitter där och som de ska

Sant, men nu är jag ju på semester och har liksom inte tillgång till sådana prylar...

Kolla med Thomas Persson i Avan (TPC MC-service). Han är ÅF för hojdack.se och har mycket bra priser.

Han finns på Seletvägen 83 i Avan och har mobil: 070-6667708

OK, tack för tipset. Jag ska kontakta honom. Vet du om han kränger på däck även om man kommer in med hela hojen eller är det lös fälg som gäller?

Last edited:
Sant, men nu är jag ju på semester och har liksom inte tillgång till sådana prylar...

Men det har vi.. mitt inlägg var menat som en plan:B utifall att det inte löser sig för dig så kan du ju få hjälp av andra hojbröder ;)

Men det har vi.. mitt inlägg var menat som en plan:B utifall att det inte löser sig för dig så kan du ju få hjälp av andra hojbröder ;)

Jaha, vad fantastiskt snällt! Nu känner jag mig lite korkad som inte fattade vinken... :huvet

Förhoppningsvis så behöver jag inte utnyttja erbjudandet men det är bra att veta att sannolikheten för att bli stående minskar ytterligare.

Bussigt som fasen!

Han kränger om åt dig också. Gjorde han iaf åt mig. :)

Kanon, jag ska snacka med honom. Tack för tipset!

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back