Vantar + mössa

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hur klär ni er på händer och hjälmhållare på vintern?

Jag behöver hitta en snygg (cool, tuff, kanske lite provocerande på ett snyggt sätt) mössa som värmer min hjässa utan hår.

Sen hade det varit najs med ett par snygga handskar oxå. Dom ska inte vara fodrade, det blir för varmt. Det ska vara snäppet varmare än att vara utan handskar vilket är alternativet idag.

Mark

varför inte en ball keps och ett par snygga cross-handskar ?

bergedick-cheesehead.jpg

pink_rubber_gloves_medium.jpg

Bar å Tjöp!

För att en keps inte är särskilt varm (och dessutom är det en aning bonnigt med "balla" kepsar) och att ett par crosshandskar för det mesta är ganska välventilerade?

Keps går fetbort. Jag behöver ha nåt som värmer vattenskallen.

crosshandskar känns inte helt rätt att ha på stan när man går runt i sina "vanliga" kläder eller på väg till/från krogen.

Det ska ju matcha min skinnpajen.

Tro mig, det där är helt Marks stil :hihi

Hehe, NickalsL, det är nästan bara du som får se mig i gummihandskar, o du vet varför :D

Last edited:

crosshandskar känns inte helt rätt att ha på stan när man går runt i sina "vanliga" kläder eller på väg till/från krogen.

Det ska ju matcha min PheTa skinnpaj.

jaha,kanske björnskinnsmössa och lovikavantar ?

En enkel svart stickad toppluva (kostar inte allt för mycket på H&M eller liknande) och ett par svarta skinnhandskar av herrmodell?

och ett par svarta skinnhandskar av herrmodell?
:fakta

När det gäller vattenskallen är det nog tJört..

Däremot håller jag med Esquire när det gäller händerna. Oavsett hur trist det är funkar ett par svarta skinnhandskar a la klassisk modell bäst. Skönt som fan och smidiga.. Sällan särskillt dyra på Wedins accent och liknande ställen.

Skaru tjaxa en schysst stickad mössa ska du köpa från Kask :fakta
http://www.kask.info/products/beanies/en

1554.jpg

1620.jpg

Last edited:

Däremot håller jag med Esquire när det gäller händerna. Oavsett hur trist det är funkar ett par svarta skinnhandskar a la klassisk modell bäst. Skönt som fan och smidiga.. Sällan särskillt dyra på Wedins accent och liknande ställen.

Ja, så får det faktiskt bli. Ska gå till Adams o Naturkompaniet här i stan o se vilka modeller dom har tagit hem.

Hade en Freeride-mössa förra året, men den slarvade jag bort såklart :(

Vet du fler sidor med mössor? (gärna skid-tema)

Hittade precis denna. Snygg men ser lite tunn ut

340.jpg

Last edited:
Vet du fler sidor med mössor? (gärna skid-tema)

Jag brukar handla från www.zoovillage.com
...inte just skidmössor men de har även dettal. Zoovillage är för övrigt återförsäljare åt Kask. (Kask är ju ett svenskt märke med "hemma-virkade" mössor designade av bl.a. Sverre Liliequist som är en jäkligt sympatisk svensk extremskidåkare.

Björn***** tveklöst. Mössor är coola om de är svarta, aldrig annars.

sedär, så får man inte skriva. Björnfetta :tummenupp

Last edited:

1554.jpg

1620.jpg
kask känns iof lite 3 år efter oavsett om dom är snygga.

/Prulle som egentligen har noll koll på stil

Kanske någon snygg skitvit hatt med tillhörande armbindel kanske kan vara något...? Det är inte bara trendigt, det är så där alldeles lagom provocerande på ett snyggt sätt också.

Mitt problem är snarare att man e rakad. Det gör att skallen blir som en gigantisk kardborre-planet som svävar omkring ovanför axlarna. Inte nog med det utan man ska ju dessutom vara utrustad med en oproportionerligt stor vattenskalle, så de alldeles för små mössorna hakar fast i skallskinnet och drar ansiktet upp till ögonbrynshöjd, vilket får en att se ut som ett happy mongo.

Back