Vampyr serie

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
För några år sedan, närmare tio år sen när jag tänker efter gick det en vampyr serie på tv med olika klaner.
Som ett gäng var fula å levde under jorden ett gäng var snygga å var ledare över dom andra klanerna sedan fanns det flera klaner där emellan.
Är det nån som vet vad serien hette jag pratar om?
Gick på 1,2 eller 4 å var riktigt bra för sin tid kommer jag ihåg.

Peaceinn skrev:
För några år sedan, närmare tio år sen när jag tänker efter gick det en vampyr serie på tv med olika klaner.
Som ett gäng var fula å levde under jorden ett gäng var snygga å var ledare över dom andra klanerna sedan fanns det flera klaner där emellan.

Drutten & Gena? :va

Jag tror jag vet vilken du menar och i så fall så borde den vara (mer eller mindre) baserad på Whitewolf's Vampire the Masquerade, eller iaf. någon World of Darkness vampyrhistoria.
Lite gogglande ger det här, fast jag vet inte om det är rätt.
http://www.imdb.com/title/tt0115232/

Peaceinn skrev:
finns som spel till pc också :tummenupp

Peaceinn skrev:
Det stämmer som Neanderthalaren säger, serien var Kindred: The Embrace eller Vampyrernas hemlighet som den hette i Sverige och har grund i White wolfs spel.

Serien lades tyvärr ner 1996, bland annat sedan Mark Frankel som spelade prinsen omkommit i en motorcykelolycka :(

Last edited:
Peaceinn skrev:

Vidarebefordrade din fråga till TV4, som serien gick på (nästan 100% säker iaf)...

EDIT: Hade vi redan kommit fram till vad serien hette...?! :huvet

Jo det var den jag menade, sporthoj.com måste vara det nya snillen spekulerar för det finns då inte nå som nån inte vet här.
Supertack för hjälpen.

Var serien baserad på en bok isåfall vad hette författaren?

Vampires the masquerade!
Vet att det funnits rollspel som heter så väldigt länge så det vettefan om inte serien är baserat på det. Minns att tv serien var riktigt jävla bra faktiskt.

Peaceinn skrev:
Var serien baserad på en bok isåfall vad hette författaren?
Det står nog att serien är baserad på Mark-Rein Hagens böcker, men det är alltså regelböckerna till spelet. Spelet i sin tur baserar mycket på Anne Rice böcker (En vampyrs bekännelser mfl). Vet inte om det finns någon bok med direkt anknytning till serien men däremot finns en hel del böcker som baserar sig på spelet och har därmed samma stuk, dock i varierande kvalitet.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back