Vallåsen är öppen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Är det nån som e sugen på lite slalom/bräda www.vallasen.se
Jag va uppe idag och det är gott om snö & inte så mycket folk, funderar på att köra upp Söndag 4/1 och åka mellan 12.00-15.00, det tar 1 timme dit (11.5 mil).

Plats för 3 st finnes :banana

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Är det nån som e sugen på lite slalom/bräda www.vallasen.se
Jag va uppe idag och det är gott om snö & inte så mycket folk, funderar på att köra upp Söndag 4/12 och åka mellan 12.00-15.00, det tar 1 timme dit (11.5 mil).

Plats för 3 st finnes :banana

skall du vänta ända till 4 december tills nästa gång :kocko

hyr dem ut skidor på platsen??
är barnbacken öppen för en som aldrig stått på ett par utförskidor???

jtds skrev:
skall du vänta ända till 4 december tills nästa gång :kocko

hyr dem ut skidor på platsen??
är barnbacken öppen för en som aldrig stått på ett par utförskidor???
Öhhh 4/1 ska det ju va :banana

Barnbacken är öppen & det kostar 170 att hyra eller nåt.

Har testat Våsen ett par ggr för att man har varit så sugen, men har blivit lika besviken varje gång! Går ju knappt att få styrfart innan man ska åka lift igen. Rodda en resa till Chamonix, Val Thorens eller kanske tom La Grave så är jag på om jobbet tillåter! :)

oscar skrev:
Har testat Våsen ett par ggr för att man har varit så sugen, men har blivit lika besviken varje gång! Går ju knappt att få styrfart innan man ska åka lift igen. Rodda en resa till Chamonix, Val Thorens eller kanske tom La Grave så är jag på om jobbet tillåter! :)
Ja det kan vi göra, men inte i Frankrike, jag hatar grodätarna :4skrika

GSXR1100R skrev:
Ja det kan vi göra, men inte i Frankrike, jag hatar grodätarna :4skrika

Jag är dessutom lite nervös för att åka dit. Har en oreglerad skuld på 252 Euros för ett sjukhusbesök, som jag inte har betalat på över 2 år. De har skickat en massa brev på franska om att man ska betala, men jag vet fan inte hur, och det finns ingen man kan ringa o fråga som pratar engelska. Jag håller med dig Micke. JÄVLA GRODÄTARE + att de säljer läsken ¨Steff¨ som smakar som en blandning av ¨Golf Active¨ och ¨Proviva Active¨, resten kan ni räkna ut själva.
Tyvärr, tycker jag, så suger i stort sett resten av alperna. Vi kanske skulle dra på stort o bege oss till Kanada eller kanske tom sydamerika, så att man får känna hur det är att pumpa riktigt torrt lude.... flåt puder!

Hmm...det här blev man ju sugen på, hela dagen imorgon är ändå ledig...om jag förstod allt rätt så kostade skidor 170 spänn att hyra (och inte barnbacken, hehe :hihi )

Jag vet inte hur tidigt jag vågar ringa dej, men du kan väl slå mej en signal när du läser detta ifall det finns plats kvar?(0704-237134) :tummenupp Har du inte ringt före 09:30 så ringer jag och kollar hur det ser ut, hehe :D

Last edited:
Det är ju nästan så att man skulle ta bilen ut dit och titta på när ni ramlar och har er, ja och hälsa då förstås.

TheDude skrev:
Ramla? Vik hädan rymdvarelse :crash :D

Jag slutade åka skidor efter att jag kört Lion Alpin buss till alperna i fem säsonger! Skidåkare är bara fulla och jobbiga! :fakta

Blue skrev:
Jag slutade åka skidor efter att jag kört Lion Alpin buss till alperna i fem säsonger! Skidåkare är bara fulla och jobbiga! :fakta
Moi är nykterist, så jag är bara jobbig :fakta :D

10.45 sharp så rullar vi mot Vallåsen, det finns 2 platser kvar i bilen, hemma igen 16.00

Du kommer bara trilla micke.. :)

Hade gärna åkt med men är rätt om mina handleder.

Blue skrev:

Räknar man med något annat än det om man åker med Lion Alpin!? De gångerna jag har åkt så har det på sin höjd blivit en öl till maten på kvällen (förutom förrförra året då axel inte ville stanna kvar där den skulle efter en lite väl hård landning). De som åker till ett sånt ställe för att kröka är ju :kocko

oscar skrev:
Räknar man med något annat än det om man åker med Lion Alpin!? De gångerna jag har åkt så har det på sin höjd blivit en öl till maten på kvällen (förutom förrförra året då axel inte ville stanna kvar där den skulle efter en lite väl hård landning). De som åker till ett sånt ställe för att kröka är ju :kocko

Jag har aldrig åkt med Lion Alpin, bara jobbat.
Rekordet är 14 gånger till Val Thorens i rad. Sen får man väl säga att folk som åker till Frankrike inte festar så mycket som dom som åker till Österrike.

Hemma igen, helt slut efter dagens strapatser, vi hittade en gräddfil att smita före i kön, om man inte brydde sig i att åka med sina polare så fick man gå före :tummenupp
Det blev mer än 15 åk idag, ni som bangade missade verkligen en höjdardag :banana
Funderar på att åka upp även nästa helg.

Hör av dig när du ger dig av nästa gång
skidor e kul..
sen att man inte kan åka :arsele

AleX skrev:
Hör av dig när du ger dig av nästa gång
skidor e kul..
sen att man inte kan åka :arsele
Hade varit kul om vi får ihopa ett gäng, The Dude gjorde många fina vurpor :hihi
Jag vurpade efter ett hopp & fick utlösning (bindningen altså).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT