val av två hojjar

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
hey ja letar hoj för fullt nu och har sökt och läst det mesta av era tips här men inte blir ja nå klokare för det. Kom på att ja hade för höga krav för enbart motard :tomten

Så det blir två hojjar istället för ett max värde av 70-80k, har tänkt mig en tt600r och nån glidar hoj typ nån custom glidare eller liknande, kanske tom sporthoj :confused: beror ju på om det finns nån snygg, hållbar, och rolig räser för lite pengar max 30k på andra hojen hade ja tänkt iaf

Finns det nått vettigare alternativ till tt:n det ja tänker på då är priset en xr650r är ju så förbannat dyra, å hittar man en så lär man slänga upp ytterligare 10k på motard kit. Ktm 640 känns lite bökig att hantera i skogen, för det ska så klart bli sånt å :brinnerup Så har ni nå tips kom gärna me dom

Virago får du runt de pengarna (35-45), blir dock småsvårt att hitta nån motard ;> XR600 med kit brukar ligga där nånstans (30-35), iaf de annonser jag såg när jag sökte motard...

en tt600r med motardkit finns en hel del för 40k och mindre och då får man med enduro däck eller liknande till det flesta. Men det är ju så många som tycker att yamman är tung, slö men det den ligger väl på samma torrvikt som hondan enligt deras sidor (om ja fattat rätt dvs) så det skulle vara att den är slö då. Ja har inge kort än så ja kan inte provköra därför tänkte ja ha hojen till lite enduro nu, och dels för att man inte ska tappa intresse för att ta kortet :D

Har kört cross tidigare så det är vad ja har att jämföra med

hade du tänkte att köra ren enduro eller bara smiska grusvägar typ?
jag tycker att ttr'n är för tung för att köra runt på små skogsstigar, men på traktorvägar/grusvägar funkar den klockrent..
Om den är slö så är det väl bara att dreva ner den?
De enda hojarna jag kört är TT600R, XT600E, DR650, och en totalt slutkörd Suzuki GSX 750 (körskolehoj), så tycker jag att min tt är klart den bästa av dem...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman