Val av motard!

kizwiz

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Harley Skrammelsson
Hej!

Jag har precis klarat teorin till kortet. Köpte en harley sportster, något som jag ångrar nu då polarna köper motarder.

Jag har läst nästan alla trådar här i motard forumet men känner att jag behöver lite extra hjälp..

Min budget på hojen är ~ 40 000:- gärna under.

Gillar Husaberg, men är rädd för att det blir för mycket mek.

Gillar Ktm, tycker det är fina cyklar med bra service mellanrum men är osäker på villken modell som skulle passa bäst. Tittar gärna lite extra på Duke II.

Honda, Yamaha osv tycker jag ser lite tråkiga ut. Finns kanske undantag?

Udda märken vet jag inte om jag vågar med långa leveranstider på reservdelar osv.

Har ej kört så mycket hoj innan så det behöver inte vara den värsta modellen men gärna lite fräs i sakerna ;)

Tack på förhand.

Hälsningar
Stefan

Försök å hitta en KTM 625, den är ganska "allround" det kom en "supercomp" -02 dom brukar man kunna fåtag i till mycket förmånligt pris, ofta med både grusdäck OCH motard!

Ok, tack för tipset!
Ni får gärna lyfta ett varningens finger om det är någon hoj ni har haft dåliga erfarenheter av..

Mvh Stefan

Ok, tack för tipset!
Ni får gärna lyfta ett varningens finger om det är någon hoj ni har haft dåliga erfarenheter av..

Mvh Stefan

Tja, jag har haft dåliga erfarenheter av o leka loss med harleys på grusväg, saker lossnar =/-

Bifogat

• bikes_005.jpg
    bikes_005.jpg
    64.6 KB · Visningar: 69
Haha!

Det behövs inte grusväg för att saker skall ramlaloss på en harley :tungan
Det räcker att du startar den :D

Duke II, är det inget att ha? Någon som har erfarenhet? En polare försöker sälja på mig en KTM 640 -01 som gått 3000mil. Hur rädd bör man vara när man tänker på milantalet?

tycker du ska satsa på en 625 smc eller en 660...dock e 660 utan elstart fast oxo några kilo lättare..eller våga gå mot strömmen o köp en CCM eller Sherco...
roliga dom med..iaf i trimmat tillstånd

625 och 660 är fina hojar. Problemet är att jag inte skulle köpa hoj förens nästa år så har inte någon direkt budget över mina 40 000:-. Skulle jag dock hitta motarden i mina drömar så får jag väl gå till banken..

De udda hojarna hittar jag inte något utbud av på blocket.se. Finns kanske en enstaka från varje tillverkare.

Tack för att ni hjälper mig!

Mvh Stefan

Sorry om jag förstör lite för dig men tror du inte att suget efter motard blir större om du nu lägger ut en sån här tråd?

Motard i dina drömmar kostar inte 40000:- tyvärr. Även om jag själv kör en KTM 625 så är det inte min drömhoj men är en mkt bra hoj för mina behov.

Om jag nu skulle säga drömhoj så är det snarare Vertemati, Aprilia, Husaberg, Vor som finns i mina ögon men min plånbok säger nåt annat. Så innan ens nästa år har kommit så har du hunnit ändra dig säkert en 10-tal gånger. Så varför inte slå till redan nu när räntan är låga, du lever bara en gång!:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti