Val av mc-van

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
No hoj
Hej,

Är ute efter en mindre skåpbil som även ska användas som personbil. Vilken bil är vettig? Vad måste man upp i för storlek för att få in en mc, både sporthoj och enduro är aktuellt. Har kikat på Caddy, Partner, Transit, NV200.

Vill inte köpa på mig onödigt stort pga jag tänkt använda den som personbil också, men de jag nämde ovan kanske har för litet lastutrymme.

Transit-storlek funkar. Vito, transporter, primastar osv.

Jag skulle för övrigt aldrig rekommendera en vito som inte är extrautrustad med komfortvägg.

Last edited:
Frågan är hur många sittplatser du ska ha i bussen... En storlek som Caddy är för 1 pasagerare medans trasporter vito osv. har för minst 2 passagerare eller fler om de är combi modell me baksäte å lång modell...

Vito. Skön att åka i, du får in två sporthojar utan bekymmer (de är skönt att ha utrymme), lika lång som en v70 så de går att fickparkera, finns plats för två passagerare och funkar utmärkt som personbil. Fast jag kanske är lätt partisk som Vito ägare.. :D

Annars transporter eller vivaro/trafic.
De går att lasta en sporthoj i en transit connect och caddy, men om du inte tar bort mellanväggen lär du ställa den på snedden

Vito. Skön att åka i, du får in två sporthojar utan bekymmer (de är skönt att ha utrymme), lika lång som en v70 så de går att fickparkera, finns plats för två passagerare och funkar utmärkt som personbil. Fast jag kanske är lätt partisk som Vito ägare.. :D

Annars transporter eller vivaro/trafic.
De går att lasta en sporthoj i en transit connect och caddy, men om du inte tar bort mellanväggen lär du ställa den på snedden

Vad har du för vito? Gissar på att du även har komfortvägg? Jag hatar min passionerat.

Peugeot Expert, Citroen Jumpy och Fiat Scudo (samma bil, olika märken) kanske kan vara något, ligger bra i pris och får plats med hoj(ar). Jag kikade först på såna när jag tänka köpa transport till crossen, men slutade med att det blev en Chevrolet S10 V6 4x4 :banana

Vad har du för vito? Gissar på att du även har komfortvägg? Jag hatar min passionerat.

Undrar också? Fan ta mig värsta skåpbilen jag kört. Peltorkåpor borde ingå som standardutrustning. Föraren bör inte vara över 175 cm och passagerare typ 150 cm

'00, den gamla framhjulsdrivna. Komfortvägg? :rofl Snarare mixto varianten med urtaget baksäte och utan mellanvägg.. lite bullrig men man vänjer sig fort

'00, den gamla framhjulsdrivna. Komfortvägg? :rofl Snarare mixto varianten med urtaget baksäte och utan mellanvägg.. lite bullrig men man vänjer sig fort

Gratulerar! Jag kör en -12. Med mellanvägg bakom framsätet. Lastutrymmet är skitbra, nästan 3 meter långt, men på bekostnadav förarhytten. Ingen över 1.70 kan flyttabak sätet tillräckligt för då är väggen i vägen. Stolen kan inte höjas så man får 0 stöd för låren, den började rosta efter 3 veckor, den är så lätt bak att det inte är några problem att köra fast på en parkeringsplats med 1 cm snö, det sitter en skitstark dvärg under motorhuven som gör allt vad han kan för att trycka tillbaka kopplingen hela vägen upp i ansiktet på en när man försöker koppla ur för att växla, stereon är dålig med 1985s mått mätt. Aldrig mer merca vittu för mig.

Jag hade en en lång VW Caravelle med en rullstolsramp.

I den kunde man åka 9 pers med bra utrymme för bagage eller 1 som sitter bra / 2 som får det trångt och 2 sporthojar med allt man behöver på banan som verktygsvagn, kompressor mm.

Crossar tror jag att man får in 3 st om man backar in den tredje men jag har inte provat.

Den hade hyfsad komfort är såpass gott om plats att det är enkelt att lasta och med rullstolsrampen kunde man promenera vid sidan om hojen in i bussen.

Mvh,
Ingvar

Jag älskar min 06 VW transporter. Nu 21.000 mil. Alltid pigg och glad, om den får lite kärlek!
Det är korta modellen, funkar kanon i stan, köra uber långt, sitter bra och får in 2 rr hojar och en jäfla massa prylar till bandagar, regndäck tält osv osv.
Jag kör hellre den än frugans Renault... det är verkligen en skit bil! Men det är en annan diskussion.
Kör ungarna till hockey dagligen genom storstads trafik. Drar runt 0,8 motorväg och runt litern i stan.
Om jag hade fått önska så skulle en 6e växel vara grymt och lite mer ljudisolerat.
Funderar på att uppgradera till en nyare men som det är nu kommer jag köra den till den faller i bitar.
Jag gillar verkligen min bil!

Undrar också? Fan ta mig värsta skåpbilen jag kört. Peltorkåpor borde ingå som standardutrustning. Föraren bör inte vara över 175 cm och passagerare typ 150 cm

äntligen något fordon som är anpassat för sånna lååånga människor som mig, då jag knappt når net på någon sporthoj :)

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!