Val av hoj?

mikaelmats

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
Honda SuperBlackbird
Speed Triplen hade varit ett säkert val om det hade varit den "Nya" (Kom i år, förra året?).

SV:n är ohyggligt ful.... Den är även en dussin-japsare, vilket jag ej uppskattar heller.

Kör på Triplen, snygg, icke-japan, rolig (?).

Jag skulle nog också kört på trippeln, tycker det verkar vara en extremt rolig hoj och att den är "billig" att försäkra är ju inte något minus heller. Men testkör innan, man ska inte lita på annat folk, du känner bäst själv efter att ha provkört.
Men om man inte behöver vara så "vetenskaplig" utan köra på känsla så skulle det bli trippeln ;)

Suzukin tycker jag e finast. Provkör dom och välj den som känns bäst!! :tummenupp

Svårt val! :va
Vad skall du använda hojen till! :confused:
Sv´n är nog bättre om man är två och åka längre sträckor.

Provkör och bilda egen uppfattning.

Jag skulle köpt SV´n!! :tummenupp

sismo skrev:
Speed Triplen hade varit ett säkert val om det hade varit den "Nya" (Kom i år, förra året?).

SV:n är ohyggligt ful.... Den är även en dussin-japsare, vilket jag ej uppskattar heller.

Kör på Triplen, snygg, icke-japan, rolig (?).
Bra mycket snyggare än trajan allafall..men det är min åsikt, alla har olika. Skulle dock lätt kunna tänka mig en sv1000. Testa bägge! välj sen!

Även jag är sugen på sv1000 men hur är den att sitta på?
Har den rätt aggressiv körställning som daytona600 t.ex? Isåfall är det inget för mig. Har provkört nya sprint st 05 och älskade ställningen, hur skön som helst. Så är den lik sprinten är är det plus! Ngn som kan det där?
Om inte, finns det nån snäll mc handlare där kan man provköra en sv1000 i sthlm? Är inte intresserad av att köpa ny så jag vill endast provköra :död

Last edited:
mikaelmats skrev:
Hej alla glada jag skall byta hoj valet står mellan triumph speed triple 01 2000mil

http://www.blocket.se/view/5208683.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0

Och suzuki sv1000s 03 1000 mil

http://www.blocket.se/view/4618991.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0

båda bytena med min yamaha ttr 600 99 motard plus 30000:- kontant

vilken skulle ni välja och varför?
Triumph har ju billig märkesförsäkring via if

Enligt din avatar HAR du ju redan en S3:a. Varför köpa en till? :fatta!
Nä, allvarligt. köp en speedtriple för bövelen. Skitkul hoj.

EDIT: Aj då. Gammal tråd :( :huvet

Allex skrev:
Även jag är sugen på sv1000 men hur är den att sitta på?
Har den rätt aggressiv körställning som daytona600 t.ex? Isåfall är det inget för mig.

Körställningen är helt ok, mindre rejsig än traja 600. Man sitter mer inuti hojen än ovanpå som på daytonan.

Sadeln på -03 var ohyggligt obekväm för vissa, däribland mig. Karvade man ur lite skum ur sätet så blev det dock inga problem att toura.

Din MC hade en sv1k förut som man kunde testa.

En japan är en japan så att säga, dvs man vet att man får en hoj som håller.

Med Triumph kan saken vara en helt annan, men ibland har de ju bra specialförsäkringar som ju kan göra en hel del, ägandet är ofta väldigt dyrt när det gäller sporthojar, många glömmer detta och ser enbart på inköpspriset.

jo ringde din mc imorse men dem har inte en sådan kvar.
Suck verar inte finnas andra ställen i sthlm
ava mc vägrar jag gå till, förmodligen skulle dem bara fräsa åt mig.

Back