Vad vet ni om Kawasaki ZX9R -98????

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Funderar nu på att köpa en Kawasaki ZX9R från -98
Vet dock för lite om cykeln!
Vad skall jag leta efter och är det en bra hoj?
Drifrsäker, Prestanda, Reservdelar, osv.???
Du som har en är du nöjd eller hade du valt en annan hoj nu i efterhand?

Taksam för svar!
 
Kolla att lådan är ok, att inte växlarna hoppar ur och att det går lätt att få i alla växlarna och neutralen. I övrigt är det en kanonhoj bekväm snabb och lättkörd, den fixar t.o.m 9.99 på strippen med rätt pilot och toppar i alla fall runt 275.
 
blom skrev:
körde och ägde en 99a.. kanon hoj... bra pris på dom nu oxå :tummenupp

Nää, dom är JÄTTEDYRA! Bara för att dom är så jäkla trevliga. Hjälp inte till att dumpa marknaden nu Blomman! :fatta!

Instämmer i övrigt. Kanonhoj. Jag är supernöjd i alla fall med min -98. :tummenupp
 
Jimmy.F skrev:
Funderar nu på att köpa en Kawasaki ZX9R från -98
Vet dock för lite om cykeln!
Vad skall jag leta efter och är det en bra hoj?
Drifrsäker, Prestanda, Reservdelar, osv.???
Du som har en är du nöjd eller hade du valt en annan hoj nu i efterhand?

Taksam för svar!

Verkar vara R1 prestanda i dessa sportkulor, men även r1 försäkring :-(
 
Jag åkte på en ZX9-R -98 i två år och 2400mil.

Det enda problemet jag hade var att ventiler och ventilsäten gav med sig som i sin tur blev DYRT att laga, Kostade mig 21800kr... Tydligen hade det bara hänt mig i hela världen enligt importören.. Hade iofs dynojet kit på den som inte var riktigt helt bra inställt (om det nu kan ha nått med det att göra) då hojjen drog mer bensin på landsväg (vettig körning) än på bana.. :va

Annars en riktigt trevlig hoj, skulle inte tveka att handla mig en ny sådan även om jag nu hellre siktar på en nyare GSXR 750..
Fin att åka långt på, relativt enkel att åka på bakhjulet med. :banana
 
Har en -98 själv och kommer att behålla den ett bra tag till. Inga driftproblem. Bra gathoj som enligt förståsigpåare hanterar en ojämn vägyta bättre än en R1:a. Jag känner mig trygg i varje fall.

På allmän banåkning så är det inte hojen som begränsar mig. Har kört ifrån så kallade vassare hojare men har också blev omkörd av "slöare".
Det mesta sitter i huvudet när det gäller att åka fort.

Helt okej att åka långt på. Har själv kört till Irland via kontinenten och tillbaka.
 
Jag har en ZX9R -98 och är mycket nöjd med den.
Närmast exploderar vid 7000-8000rpm(jag har iof inte kört någon Turbohoj men den räcker långt i alla fall).

Rimlig försäkring också då den ändå har några år på nacken.


Ska sälja min till våren, dock med en tår i ögat :(
 
Även jag har en ZX-9R -98 och är kanonnöjd!


Det man behöver kolla är väl att växellådan är ok, lättväxlad och att ingen växel hoppar ur. Kolla även så att servicen är skött, det är bara 1200 mil mellan ventiljustering/kontroll och skiter man i det kan det sluta illa!


Annars prestanda i klass med R1 men i ett mer gatanpassat chassie, en hoj som funkar till allt! Bra köp helt enkelt!!! :tummenupp
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top