Vad tycker vi om nya Johammer J1?

Vad tycker vi om Johammer J1?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Tja vad tycker vi? snygg eller ful? :va

Johammer J1
Johammer-J1-Electric-Motorcycle-00.jpg

Johammer-J1-200-Production-4.jpg


Konkurrerar den ut 996an i skönhet?
ducati.jpg


Eller konkurrerar den mot en av världens fulaste hojar BMW C1? :gnissla
55542__1334046986.jpg
 
images
 
Lite fulare än C1 men långt ifrån lika ful som BMW K1.

Men jag måste erkänna att navstyrningen ser fin ut och jag skulle mer än gärna provköra den.

k12.jpgK11.jpg
 
Last edited:
Ful som fan men den har ändå lite intressant design, C1 är varken ful eller intressant så den vinner lätt.
 
Måste ha stört designern nåt förbannat att nån jävla ingenjör propsade på att ha bromsok på den i övrigt rena avskalade designen. Man kan nästan lukta sig till kampen med tanke på att oket ser underdimensionerat ut med......

Fö ser den ut som en datamus, brödrost, juicepress eller nåt sånt.
 
Designern måste ha gjort den där på vägen hem från någon LSDfestival.
Ful som stryk - dock är den tillräckligt udda för att jag skulle vilja provköra den. Vore den tillräckligt billig hade jag köpt den för att ställa den i garaget så att min gamla risiga z500, ns125r2 och fz-8 skulle verka snyggare.

Scarvern har förlorat sin "fulaste hojen"-krona, dags för en ny omröstning!
 
Min teori är att dom siktar på att få bra med uppmärksamhet utan att direkt sälja några hojar för att dom ska kännas som en etablerad spelare när nästa modell kommer ut. Räknar dom med att kunna leva på att sälja sniglar så blir dom nog inte långlivade iaf.

Jag blir väldigt nyfiken på hur kontrollerna känns med tanke på att styrhalvorna verkar rotera individuellt runt sin egen axel snarare än att vridas tillsammans. Hur är styret förbundet med franhjulet?

Udda och spännande minst sagt.
 
Typisk utformning från designstudent. Dvs, det är intressant på flera sätt, och hade gärna fått veta lite mer om koncept och designprocess som legat till grund för den här skapelsen. Helt säker intressant att köra också, hade gärna provkört, men hade jag betalat för äga en? Knappast. Ser ju som en tillplattad skalbagge. Man ska nog vara bra trygg i sin manlighet om visar sig på gatorna med en sån.
 
2003_Porsche_996_GT3_RS_IAA_Frankfurt.jpg


Såhär ska en 996'a se ut, resterande 996'or är önsketänkande misslyckanden ;)

Tycker nog att en Ducati Hyper åldras med minst lika stor värdighet som Porsche 911 generellt och med betydligt större värdighet än Porsche 996.

Det går ganska många vanliga Porsche 996 på varje 996 GT3 och hur många går det inte på GT3 RS? Tycker nog personligen att 996 är den absolut svagaste generationen 911:or. En sliten -99 med skruvad mätare, sprucken läderklädsel och ett IMS lager som håller på att ge sig är fan inte het idag.
 
Något för hästtjejerna:tummenupp På med en sadel så..........
 

Bifogat

  • attachment.jpg
    attachment.jpg
    10.7 KB · Visningar: 612
Det var nog fan det fulaste jag skådat på länge.
 
Den må vara lik en snigel men jag tycker den ser intressant ut. För tankarna till underbara uddafordon i korrugerad plåt, typ Citroën HY eller Junkers JU52. :)

Jag skulle gärna låna en över sommaren. Snigelhornen till backspeglar bör dock bytas till liten underliggande modell.

EDIT: AMENVAF@N....Den är ju eckligt eldriven :(. Då vill jag inte längre ha den. Återkommer när den finns med någon form av luftkyld tvåcylindrig motor.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top