Vad tycker ni en ZXR750R i bra skick är värd?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Vill minnas att folk i Sverige har velat ha 40-50 för denna hojen, och då pratar jag om den snyggaste ZXR750R:en, dvs 91-92.

91zxrr_2.jpg

Vad ska man betala för en sån hoj i bra skick? Med tanke på att de är smått ovanliga osv så stiger ju priserna till oresonabla höjder. Den är inte mycket bättre än en vanlig ZXR men, ganska coolt att ha en såpass ovanlig kulthoj trots allt. Måste vara en unik känsla att köra med flatside förgasare.

Hittade en på mobile:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...RED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Bra pris på den ovan tycker jag.

Ett sexpack Falcon, en gratis biltvätt på OK/Q8 och tre paket Gevalia..

men det står ju att den har 101 hk, en RR ska väl ha 121?!
Jag försökte få tag på en, men hittade ingen så jag köpte en enkel-R istället. 40 tycker inte jag att de är värda, snarare 30 hade jag kunnat tänka mig att betala för en.

Första hojen jag körde. Ingen personlig favorit.

Haha, den du hittat är ju skadad och därför omlackerad samt att ägaren inte fått på dekalerna bak eftersom de utgått - tro mig, jag har köpt alla dekalerna till den hojen samt lackerat om hela. Min är i absolut mint condition och Sveriges enda äkta RR i det skicket, en -92a.
Toyman här på SH har en -91 som är rätt fin med.

De är astuffa att gasa med och så värst mycket stiger de inte i värde, men en riktigt fin får man nog ge 50-60tusen för.
Jag hittade en ruskigt fin med få ägare i England, men slutsumman hade landat på 70.000kr så jag renoverade upp min egen istället. ALLT är bytt på den nu, in till minsta täck-kåpa som skruv. Allt är nya originaldelar. Det kostade mer än jag gav för hojen, men nu är den i utställningsskick med :)

Det är riktigt svårt att hitta en i fint skick idag.

Haha, den du hittat är ju skadad och därför omlackerad samt att ägaren inte fått på dekalerna bak eftersom de utgått - tro mig, jag har köpt alla dekalerna till den hojen samt lackerat om hela. Min är i absolut mint condition och Sveriges enda äkta RR i det skicket, en -92a.
Toyman här på SH har en -91 som är rätt fin med.

De är astuffa att gasa med och så värst mycket stiger de inte i värde, men en riktigt fin får man nog ge 50-60tusen för.
Jag hittade en ruskigt fin med få ägare i England, men slutsumman hade landat på 70.000kr så jag renoverade upp min egen istället. ALLT är bytt på den nu, in till minsta täck-kåpa som skruv. Allt är nya originaldelar. Det kostade mer än jag gav för hojen, men nu är den i utställningsskick med :)

Det är riktigt svårt att hitta en i fint skick idag.

Jag har ju några bilder på dina hojar sparade på min gaaamla dator, för typ 2-3 år sedan. Riktigt kul att du har en såpass fin samling av gamla sjuor. Nu får du ta och berätta lite om hur din ZX7/9R är att köra? Jag har ju en havererad motor, och funderar faktiskt på att hinka in en ZX9R motor i ramen. Ligger och velar mellan att laga sjuan eller köpa en annan beggad sjua motor, alternativt köpa en zx9r motor.

Du har bigbore kit på din ser jag, 950 cc. Körde du den något original? Vad lämnar din på hjulen så som den står nu?

Jag har ju några bilder på dina hojar sparade på min gaaamla dator, för typ 2-3 år sedan. Riktigt kul att du har en såpass fin samling av gamla sjuor. Nu får du ta och berätta lite om hur din ZX7/9R är att köra? Jag har ju en havererad motor, och funderar faktiskt på att hinka in en ZX9R motor i ramen. Ligger och velar mellan att laga sjuan eller köpa en annan beggad sjua motor, alternativt köpa en zx9r motor.

Du har bigbore kit på din ser jag, 950 cc. Körde du den något original? Vad lämnar din på hjulen så som den står nu?

Jag körde motorn på 900cc och med portad topp. Den lämnade då 140,3 på hjulet. Det var så det räckte och blev över - nu är den ännu värre =)
De nya 1000cc är väl ett par gånger vassare, men alla har ju en sån tråkig en. Jag har hellre min 950.
Säkert samma pengar att lägga ner 900motorn som att laga 750motorn.

Kan lägga in en förbild. EnkelR och dubbelR ute o glider.
Det var rätt avancerat att köra båda 2 samtidigt :rolleyes:

Bifogat

• ZXRhojarna.JPG
    ZXRhojarna.JPG
    116.4 KB · Visningar: 284
Hur skulle den unika känslan att köra med flatslideförgasare kännas menar du?

Hur skulle den unika känslan att köra med flatslideförgasare kännas menar du?

Jag skrev att det måste vara en unik känsla att köra med flatsideförgasare - enligt beskrivningarna om att hojen inte går ett skit på låga varv och sen exploderar den! Någon har beskrivit ZXR750R som att köra en tvåtakts 500 :tummenupp

Nu har jag ingen aning om hur det är i verkligheten, men jag vill gärna testa.

Dom hade en rätt trevlig artikel om ZXR-R i septembernumret av PB (Performance bike). Sitter precis och tittar i den.:)

Kan rekommenderas!

Jag har bestämt mig för att köpa en sån där (vanliga) ett antal gången men det slutar aldrig med det. Jag vet inte varför. I vilket fall så är de så groteskt snygga, vilket också är enda anledningen till att jag vill ha en sån...

Jag måste fråga, när det ligger en tråd uppe, hur många hästkrafter standard och racen har. De är ju strypta på varenda uppgift man hittar.

Min morbror hade förövrigt en zxr 750 när jag körde 125a. Jag fick prova och jag kan säga att ingenting kommer någonsin att upplevas vassare...

Vad gäller flatslide så har jag det på gammelgixxern, de är ju mekaniska också så det kanske bidrar men det är ju väldigt fin respons. Jag säger dock bara insprutning!

Jesper

Vanlig lämnar runt 80 på hjulet och dubbelR lämnar runt 96 på hjulet. Har papper som styrker.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage