Vad tror ni lämplig bakgrund är för detta jobb?

yamahafreak

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Yamaha
• Leda IT-projekt
• Delta som IT-representant i projekt och andra forum
• Delta i förvaltningsorganisationer för XXX system och applikationer
• XXX kontaktperson för XXX
• Beställare av IT-tjänster från interna och externa leverantörer.
Din profil
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet ur ett IT-perspektiv. Goda kunskaper om XXX verksamhet och våra system är meriterande.

Egenskaper som är viktiga är att du är strukturerad och noggrann, och har lätt för att kommunicera med organisationen skriftligt och muntligt. Du är en
initiativtagare som har lätt för att arbeta självständigt såväl som i grupp.

Vad tror ni dom söker för person och hur djupt datamässigt tror ni arbetet innebär? Det jag syftar på är tror ni det innefattar någon typ av programmering eller systemering eller så eller är det bara övergripande. Vad skulle ni säga vore lämplig bakgrund och utbildning för ett sådant jobb

Med tanke på att du cencurerat det viktigaste så är det nog ganska svårt att svara på den frågan.
Just nu är det så luddigt beskrivit att det kan vara precis vad som helst.

Du lämnar ju ingen information om vilken typ av IT-projekt vi talar om. Att bygga en indexerbar kunddatabas är ett IT-projekt. Att bygga en kommunikationsplattform för integration av flera tunga system inom och utom huset är också ett IT-projekt..

I det ena av fallet kan vilken finnig 19-åring som helt kirra biffen.

Kunskap

baserat på de annonser jag sjalv skriver (ej IT dock) så låter det mer som att leda och fordela. D.v.s att du måste kunna tillrackligt for att forsta upplagg, bedomma tidsupskattningar etc. och satta dig in i problematiken men ej vara den som handknackar kod. Det "gar" med andra ord att bluffa sig igenom utan alltfor mkt. programmering...

(danskt tangentbord, darav stavning)

baserat på de annonser jag sjalv skriver (ej IT dock) så låter det mer som att leda och fordela. D.v.s att du måste kunna tillrackligt for att forsta upplagg, bedomma tidsupskattningar etc. och satta dig in i problematiken men ej vara den som handknackar kod. Det "gar" med andra ord att bluffa sig igenom utan alltfor mkt. programmering...

(danskt tangentbord, darav stavning)

Håller med. Låter som att du bör vara duktig på att "dra i trådar", kunna skriva förstudier, kravspecar, användningsfall och annan projektdokumentation. Kanske lite anbuds- och upphandlingserfarenhet också. Själva kodknådandet behöver du nog inte vara expert på.

.

..."Goda kunskaper om XXX..."

Mitt förslag e porrskådis! :tungan

Med tanke på att du cencurerat det viktigaste så är det nog ganska svårt att svara på den frågan.
Just nu är det så luddigt beskrivit att det kan vara precis vad som helst.

Allt som benämns XXX är namnet på avdelningen vlket jag ej tycker är relevant information för att göra en bedömning av själva arbetsuppgifterna :huvet

Dom brukar ange en kontaktperson i annonsen, kontakta den och fråga. Då får du garanterat bäst svar.

Jag läser annonsen som att de söker en projektledare med teknisk bakgrund. Inte för att själv jobba MED tekniken men för att ha en del förståelse för vad som kan tänkas krävas för att projekten ska gå framåt och för att kunna delta när det eventuellt planeras inköp och när man vill använda "IT" för att stödja befintlig verksamhet.

Du skall alltså vara mer administratör och projektledare än tekniker/utvecklare. Däremot tror jag alltid det är en fördel med viss teknisk bakgrund för att kunna förstå problemställningar eller vilka resursbehov som kan uppstå.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!