Vad skulle ni köra om ni inte kunde ha sporthoj?

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Tjo!

Jag har en Mille idag och är mycket nöjd med den, tänker inte byta på ett bra tag. Men ändå har man ju alltid lite funderingar. En fundering är att jag eventuellt skulle byta till något som är lite snällare mot plånboken och lite mindre extremt om ett par år (om nu en mille kan kallas extrem, med alla nya värstingliterhojar i åtanke).

Frågan är alltså, vad skulle ni köra om det inte fick vara en ren sporthoj? Det jag i första hand tänker på är hojar som Speed triple, Monster, Hornet (har ju iofs haft en 600, så en sån blir det nog inte igen) eller liknande. Kan ju kanskegälla TL100S eller Firestorm också, alltså hojar utan helkåpa men med bra/hyfsad prestanda ändå.

Ordet är fritt, kom igen... :)

Psychodad skrev:
Tjo!

Jag har en Mille idag och är mycket nöjd med den, tänker inte byta på ett bra tag. Men ändå har man ju alltid lite funderingar. En fundering är att jag eventuellt skulle byta till något som är lite snällare mot plånboken och lite mindre extremt om ett par år (om nu en mille kan kallas extrem, med alla nya värstingliterhojar i åtanke).

Frågan är alltså, vad skulle ni köra om det inte fick vara en ren sporthoj? Det jag i första hand tänker på är hojar som Speed triple, Monster, Hornet (har ju iofs haft en 600, så en sån blir det nog inte igen) eller liknande. Kan ju kanskegälla TL100S eller Firestorm också, alltså hojar utan helkåpa men med bra/hyfsad prestanda ändå.

Ordet är fritt, kom igen... :)

CRF 450 Motard

Var och kollade på Traja Thruxton idag. :kär

KTM 625 lr 660 sku jag nog åka då ;)

Men om det handlar om billiga försäkringar, så tror jag att VFR800 VTEC ligger i nån/några lägre försäkringsklasser. Enligt mig mysigt ljud och riktigt trevlig att framföra! Skulle jag välja en icke-sporthoj-sporthoj skulle det nog ganska lätt bli den ;)

Nu åker jag ju ingen "värsting" idag, men en hornet eller kawwa z1000 vore ju inte fel, jag är inne på nakna hojjar. :)

Petteri skrev:

Motard hade jag faktiskt ( :kocko gud förbjude!!!) glömt när jag skrev den här tråden. Blir med jämna mellanrum väldigt sugen på att ha en sån, men hittills har jag inte trillat dit på riktigt...

Jag har inte kört någon riktig motard, men provkört polarens duke 2'a å det är lite moppevarning på dom iallafall.. *hoppas han inte läser detta*
:D

Motard skulle det nog bli, om jag vore rik, då skulle jag ha både sporthoj & en motard! :yoparty

Spinky Spendrup skrev:
Berätta hur var den! Den ser ju asball ut! Körde du den?

Nix, fick ej provköra idag då hojen var upplyft på en pedistal i skyltfönstret här på Johans mc i Göteborg.
Thruxtonen är verkligen lika cool som på bilderna och bland de snyggaste fabriksbyggda hojarna som någonsin har tillverkats (jag e caféracer fantast, Bakker och Martin och sånt) Det enda jag tyckte såg lite mysko ut var att fotpinnarna satt lite långt fram men annars så rockar den rejält!
Ska tjata till mig en provtur nästa gång jag är där. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma