Vad skall man göra i usa?!

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
JAg drar till new york i morgon vid 17 tiden och undrar vad man skall göra där i en månad!??! några tips eller nått man skall se eller gjort?!?!?

hilfe!!!!

//Mcbudet

Roosevelt (stavning) Island är ett skönt avbrott från Manhattan...

Tackar! stan kommer jag att få se då man skall tävla i cykelbuds vm och ground zero är en självklarhet!
vet ni nått utanför då man har lite möjligheter att för flytta sig!?

Mcbudet skrev:
Tackar! stan kommer jag att få se då man skall tävla i cykelbuds vm och ground zero är en självklarhet!
vet ni nått utanför då man har lite möjligheter att för flytta sig!?

Ta dig runt så mycket som möjligt i landet skulle jag vilja säga! Broadway är ett måste såklart! Artisterna i musikalerna håller bara liiiiiiiiiiiiiiiiiiiite högre klass än de här hemma! Empire State är rätt kul att åka upp i även om kön var jobbig när vi var där! Den varierar längdmässigt väldigt mycket beroende på vilken tid på dagen det är fick vi höra senare.

Amerikansk frukost på en riktig sylta är också något du måste göra! Pannkakor och sirap mums mums (ett tag iaf.). Central Park är även det givet antar jag? =)

Finns ganska trevliga hamnkvarter vid Wallstreet / Brooklyn Bridge! (På Manhattan såklart) Harlem är också kul att se!

Hoppas du trivs där! Personligen tycker jag New York är en fantastisk stad! Fruktansvärd hög puls men jävligt häftig!

Hyr en hoj...
...och ta dig på Route 66 och visa finger till varje customåkare du möter. :)

De e iaf en av mina drömmar... om det är lika fint som i alla filmer.
Ödemark... uråldriga motel och bensinmackar... bara du, hojen och en hök i skyn...

CART66Route66Sign.jpg

rt104.jpg

Tänk er själva hur härligt de hade vart att få uppleva motorstopp mitt ute i ingenstans på 66:an. Helt ensam.

Belfrage skrev:
Hyr en hoj...
...och ta dig på Route 66 och visa finger till varje customåkare du möter. :)

De e iaf en av mina drömmar... om det är lika fint som i alla filmer.
Ödemark... uråldriga motel och bensinmackar... bara du, hojen och en hök i skyn...

CART66Route66Sign.jpg

rt104.jpg

Tänk er själva hur härligt de hade vart att få uppleva motorstopp mitt ute i ingenstans på 66:an. Helt ensam.

meh det där är ju öken :hihi

Fattar ni? öken :rofl

Tråkigt att åka rakt på... =/ men iof. route 66 är något alla bör besöka någon gång i livet :P

Den roterande baren på hotellet Marriot Marquis vid Times Square är ett trevligt ställe om man vill ha en drink innan maten nån kväll. Öppnar 19.00 om jag inte minns fel.

http://marriott.com/property/abouthotel/restaurants/nycmq?WT_Ref=mi_left

Kan tydligen klara av middagen där också såg jag nu. Annars är en drink perfekt, då det tar ca en timme att rotera ett helt varv. Personligen anser jag att upplevelsen är mer värd än att köa till Empire State Bldg.

Edit: Ett till tips; Om du har tur kan du lyckas reservera ett bord på Peter Luger, som är kännt som New York's No1 Steak House. Finns i Brooklyn. Om jag inte minns fel här heller så tar de inte kort. Deras egna kreditkort eller kontanter är det som gäller. (och det går nog åt en del...)

http://store.yahoo.com/peterluger/brooklyn.html
Går du hit så får du berätta hur det var. Har varit på väg flera gånger, men det har aldrig blivit av...

Sen vill man väl ha suttit i en yellow cab, sugit java på Starbucks och tuggat frityrringar på Dunkin Donuts.
Och flanerat på Wall St, även om det känns som en ynklig tvärgata.
Och Little Italy och China Town förstås. O the Village. O Soho...
Och konstmuseum.
Och tunnelbanan ser ut precis som i Die Hard 3.
Och du Central Station är riktigt fint. Finns en Oyster Bar (helt straight...) där som inte går av för hackor. Dessutom känner du igen insidan av byggnaden från gamla gangsterfilmer.
Och Fifth Av. om du ska bränna seriösa mängder pengar. Tiffany's (Bredvid St Thomas) och Playboy Co finner du här bland andra märkes affärer.
Och en båttur runt Manhattan kanske? (Tror dom går från Chelsea Pier, west side, men jag är inte säker)
Och frihetsgudinnan är fin på håll.
Och helikoptertur över stan ska inte heller vara så dyrt. (Äh, här har du en länk till... http://www.libertyhelicopters.com/liberty/tourinfo.html)

Bottom line is: Ät, promenera eller befinn dig inte på samma ställe två gånger. Det finns helt enkelt för mycket att se. Köp en smidig karta (tex Streetwise Manhattan) som du kan ha med dig och planera i förväg. Mest action är det från Central Park och söderut.

PM'a om du vill ha fler tips. Har spenderat en del tid där.... :rolleyes:

Lycka till! :tummenupp

Last edited:
Prova åk amerikansk polisbil, kan du jämföra med våra hemma
:tungan , upp i frihetsgudinnan och glo, stick till Detroit om du kan, muskelbilarnas hemstad, annars kan du kolla hur ett hangarfartyg ser ut i verkligheten, även alla båtar och det som ligger däran, åk deras tunnelbana, sägs att man kan sätta en död människa på tunnelbanan och den kan åka flera varv runt innan någon reagerar, stick till ett lastbils hak och glo, deras bilar brukar se rätt så roliga ut, glöm inte FN huset.., det måste du besöka

Last edited:
Käka borderburrito eller bbq tempeh burrito på BurritoVille. ;) :tummenupp

Brooklyn Heights är trevligt också, när jag bodde i NYC brukade jag sitta på promenaden där och läsa. Finns en hel del schysst käk där med, testa Japrestaurangen Nanatori på Montague Street.

Själv tycker jag att det mesta av intresse i New York finns söder om 30e gatan, helst söder om 14e.

Upper West/East side är så tråkigt det kan bli.

Med undantag för Central Park.

Har du några dagar på dig kan du ta en buss från China Town till Washington DC. Kostar typ 25 dollar tur/retur. Inte direkt första klass, men billigt! :D

Ben Pool skrev:
Var fan tvungen att googla det.......för att vara säker på att det inte var ett skämt
:3freak

Jaja, lycka till då :)

haha du är inte den första!
jag kör den så kallande brakeless klassen en velodromcykel utan bromsar och utan frihjul, alltid lika spännade att ligga och maxa i trafiken på en sådan! :va
pain is temporary glory is forever
nääe nu är det dags att börja packa skall vara på arlanda vid 14:00

Det finns en frivilligorganisation som består av locals som guidar turister i stan. Kannske något för dig? :)

http://www.bigapplegreeter.org

Ha en härlig resa och gör inget som tant Krascha skulle ha gjort... för då gör du bara pensionärsgrejer. :tungan

:pannkyss

gillar rock'n'roll besök den klassiska rockklubben "CBGB's" och köp en tröja. Strosa runt The Village (skön stadsdel). Åk till badstranden (med t-bana). Guggenheims är oxå värt ett besök

Glöm inte att köpa hem lite äkta amerikansk bbqsås, är fan det bästa som finns, och mountain dew!. :Bugar

Webster Hall heter en klubb som är ganska kool! sen en klassisk amerikansk sportbar, kanske en match av intressant slag!

Lycka till i tävlingen

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...