Vad ska man ta sig till?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Fyfan... Fick precis mitt livs värsta brev... Måste betala tillbaka pengar till CSN för att jag har tjänat över fribeloppet, detta kommer vid den absolut sämsta tänkbara tidpunkten. Detta trots att jag har gett fan i att ta lån utan bara ta studiebidrag.

Lärdom: Ska man arbeta som student - arbeta svart. Hade jag arbetat svart hade jag både fått bostadsbidrag och vart berättigad till studiebidrag + att jag hade kunnat stämpla...

1st GSX-R 750 till salu... Annars måste jag nog hoppa av skolan och börja jobba på en gång. Jag vet fan inte vad man ska ta sig till annars :(

Last edited:
Det där lät fan inge roligt. Kan man inte skjuta upp betalningen eller nåt om man pratar med "dom"??

Ajaj, inte kul! Syrran var i samma sits för ett tag sen, tur hon har en rik kille :)

Nämen om man inte kan betala av det i mindre belopp så återstår det väl bara att ta ett banklån?

Vad är det för knarkare som bestämmer över CSN. :tummenner
Rör det sig om mycket pengar?

Vad är det för knarkare som bestämmer över CSN. :tummenner
Rör det sig om mycket pengar?

summa ..hmm studiebidraget ggr nån månad
pluss att han kanske ska/måste börja betala av lånet...

hände min samobo
hon är nu merra skuldfri:tummenupp lr:huvet

summa ..hmm studiebidraget ggr nån månad
pluss att han kanske ska/måste börja betala av lånet...

Har som tur är inget lån så det ska bara täcka bidraget, men det rör sig om cirka 15-20k bara för 2005... :huvet

Känner då inte att jag kan rekommendera någon att börja plugga, som reglerna är nu så är det ju i princip omöjligt att hålla sig skuldfri.

1. Man kan jobba svart och få studiebidrag + bostadsbidrag.
2. Man kan be CSN dra åt h-----e och jobba på.

Annars måste man låna pengar från CSN, vilket verkar vara precis vad dom vill...

Last edited:
*/ ?>
Back