vad ska man kunna

Smokey__88

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Honda NS125F -88, Monkeybike -05, Minimoto 14E
vad ska man kunna på teori provet, e det något spec. för lätt mc eller?

Smokey__88 skrev:
vad ska man kunna på teori provet, e det något spec. för lätt mc eller?

Nae samma som för A (tung mc). Dvs hela bilboken (förutom kapitlet som handlar om bilen då) och sen kommer det en och en annan mc-fråga. Köp mc-boken eller skit i det, funkar utan den boken

Skadar inte att köpa boken! 140.- kan det va värt...det kan vara en mc fråga det hänger på.

bossjan skrev:
Skadar inte att köpa boken! 140.- kan det va värt...det kan vara en mc fråga det hänger på.

Att köpa boken för att klara provet är kanske lite overkill. Kommer t.ex nästan garanterat en bild på fyra olika bromsar där frågan är vilken som tar bäst. En trumbroms bak/fram eller en skivbroms bak/fram.
Står väl massa annat som kan vara bra att känna till, efter man avlagt ett godkänt teoriprov. Har jag för mig. :va

Testa att läsa igenom dessa trådar som kom upp när man sökte på 'teoriprov'/'teori prov', borde väl stå en del där:
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=1238239
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=1238245

Jag lånade en bok från en polare, "Du & Jag i Trafiken". tror den är gammal. Läste igenom den, körde teoriprovet på datorn hemma och drog till skrivningen en vecka senare (bara pluggat ang. bil mao).

Borde väl inte vara nå bekymmer, samma frågor som för bil + 5-10 MC frågor... det var iaf vad jag trodde. Satt som ett ufo på vissa frågor :confused: Kryllar av MC frågor nu för tiden. :tummenupp

Men med lite logiskt tänkande ska det inte va nå bekymmer. :näsblod

Skit i boken den suger, kör något datorprogram istället till exempel Bonniers Trafikskola 4 elr vad de heter. Jag körde de och klarade provet med marginal (52 av 65) :tungan

zpeppy skrev:
Skit i boken den suger, kör något datorprogram istället till exempel Bonniers Trafikskola 4 elr vad de heter. Jag körde de och klarade provet med marginal (52 av 65) :tungan
Är väl ingen marginal :7peta det var ju järsgår'n. :hihi

zpeppy skrev:
det har jag, verkar bra! :)

Bonniers är soft o öva på men man lär sig ändå mycket, då blir det av att man tränar med, lägga näsan i en bok är inte riktigt min grej så jag tyckte det va kanon med bonniers...

Ska själv börja plugga lite till kortet nu eftersom att jag ska köpa en till sommaren.

Ska använda mig av, körkorts boken och bonniers trafikskola 4.0 hoppas jag klarar det =)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman