Vad ska man göra för att väcka MC-intresset till liv igen?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Vad ska man göra när slynan är ful, trött, smutsig dessutom sprucken och ett morgonhumör utan like..

Platt som en pankaka både bak och fram efter två säsongers tradigt pendlande.
Visst hon får inte motion blir hon gammal och fet som jag och borde få en makeover men ORKAR inte.

Gått så långt att jag funderar på att döda henne... Efter 7000mil finns det inget värde kvar..

Älskar ju skrothögen men vill byta ut slitgnatkärringen mot en ung vacker ZX10R men försäkringsbolagen säger njaaa betala 65papp så kan vi fortfarande vara vänner.

Vad ska jag göra?
Hålla mig till tryggheten, söka mig till nya hojar som luktar gott eller köpa moped och bryta ihop?

SÅ gammal är jag inte, dagen man ens börjar fundera på textilställ och äventyrshoj är det dags att köpa Volvo.
Inte gått så långt ännu. :yoparty

Trodde först du gjorde ett uttalande om din sambo eller något :gnissla :näsblod

Nytt är inte roligare, men mycket dyrare. Köp en moppe och pendla med den:tummenupp

Naket e melodin :fakta
en 990 SD skulle passa dig som vanten :tummenupp

Skaffa en hoj att pendla med, och ha något roligare för kvällsturerna?
Vill du ha en ny och skojsigare leksak med mildare försäkring finns ju nakenhojar, sporttourers och allsköns skit, bara att ge sig ut och provköra hojar hos lite handlare och annat. Det måste ju inte vara supersport för att vara roligt att köra. ;)

bara sätt dig på motorcykeln och kör............ då kommer du på hur kul mc är igen...

Kolla om du kan få åka bakpå en onsdagskörning med motardmaffian.
Efter den totalupplevelsen vill du inget hellre än att köra din egen hoj.

Last edited:
Dammsuger blocket efter en SD, en sån ska jag ha!

Känna sig lite outlaw och försäkringen är inte så blodig.

Hmm en Mille då? Eller SP1'a?

Utanför vägen finns en helt ny värld. Grus och lättare offroad inbjuder till större äventyr än man kan ana. Join the dirty side, köp en grusbusarhoj som både är billig och praktiskt. Sportpulkan behåller du såklart också.

SÅ gammal är jag inte, dagen man ens börjar fundera på textilställ och äventyrshoj är det dags att köpa Volvo.
Inte gått så långt ännu. :yoparty

Skall man se krasst på saken är det nog så att det ger betydligt fler gubbpoäng att tuffa omkring på belagda vägar med sin förment sportiga framtoning.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park