Vad ska jag välja när jag ska byta hoj??!!

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Sitter hem i kammaren med hojjen till salu för jag vill byta till en annan, men vad ska jag satsa mina 50-55000:- spänn??:confused: Jag har idag en fireblade -01, har haft R1;a, VTR100f och en africa twin.

Valet står mellan SP1 som jag tror är en asrolig hoj eller en Speed triple, kankse en Ducati monster.:D Den ena har kåpa den andra inte, twin eller trepip, bu eller bä. Har inte råd med bägge så nån av dem lär det bli, men vilken?? :gnissla Har nån lite erfarenhet att dela med sig så vore det tacksamt.
Jag åker inte gärna motorväg för det ska svänga helst i svängarna, touring är jag för bekväm för men jag vill ha mos i motorn så man kan krulla däcket de gångerna som jag åker bana, det sker 3-4 ggr/år.:)
 
triples trecylindriga motor har fan karaktär asså, nu har du ju haft både radfyror samt en twinnare, dags att testa ngt nytt, själv blev jag såld direkt
 
Jag är jättenöjd med ducati HM:n, 1100 cc twin med helsystem - riktigt rolig och härlig hoj som har grymt snygg finish och detaljer. Kan jag rekommendera:tummenupp För övrigt så ska jag nog gå tillbaka till r-hoj igen efter att ha haft 3 motarder så min är till salu till rätt köpare:)
 
Har inte provat någon av dom hojarna. Men hade nog hoppat på en SP1:a om jag själv hade fått välga. Riktigt nice hoj:D
 
glöm detta... gjorde fel när jag skulle lägga in en ny tråd:tungan
 
Last edited:
Har inte provat någon av dom hojarna. Men hade nog hoppat på en SP1:a om jag själv hade fått välga. Riktigt nice hoj:D


det har jag:tummenupp även ägt en spetta, 929 samt min nuvarande hoj med tre cyllar, iom att han har ägt och kört både radfyror samt twinnare så kanske det skulle vara kul för trådskaparen att testa nånting mittemellan dvs en trecylindrig hoj, trodde aldrig att jag själv skulle köpa mig en engelsk hoj men när jag fick höra samt prova en blev jag såld direkt:tungan
 
Köp SP-1. Köp min! Har själv kört Blade (919 -99) och kör nu SP-1. Älskar twinnens karaktär, styrka och muller, men börjar så smått (efter 3 sommrar på Spettan) fundera på en fighterinspirerad hoj.
 
Det finns en billig SP1:a på blocket.
Killen var dock inte så talför när jag mailade.
Verkade nästan lite skumt, men det kan ju vara läge att be om regnummer osv.
Kanske bara är jag som inbillar mig.
 
Jag köpte en Speed Triple som första hoj i fjol. Är GRYMT nöjd med den! Den är inte så himla kul att ligga och bomba motorväg med direkt...men det ser jag egentligen inte som nån nackdel. Det hjälper en att hålla farten nere lite...:tungan Fast om man behöver så visst går det att ligga en bit i 170 utan problem, har jag hört... När det sen kommer lite kurvor på vägen, då är den precis hur kul som helst! Inga problem att ligga och åka ihop med hojar med kåpor då inte! :D Vridet är grymt och ljudet när man drar ut den lite på växlarna är riktigt, riktigt nice! Jag har en 03:a med högdraget system, vilket kanske bidrar liiiite till det goa ljudet!:D Jag kan VARMT rekommendera en Trippel!

Lycka till med valet!
 
det har jag:tummenupp även ägt en spetta, 929 samt min nuvarande hoj med tre cyllar, iom att han har ägt och kört både radfyror samt twinnare så kanske det skulle vara kul för trådskaparen att testa nånting mittemellan dvs en trecylindrig hoj, trodde aldrig att jag själv skulle köpa mig en engelsk hoj men när jag fick höra samt prova en blev jag såld direkt:tungan

Om du ställer SP1 mot 929. Vad talar för Sp1;an?? Ärligt talat så kan jag tycka att 929 ibland upplevs som tråkig. Den är bra på allt utan att vara riktigt bra på nåt. Den går bra,svänger bra, bromsar bra, ja allt den gör är bra men den saknar lite spänning. Nu får jag väl hela mc sverige på mig men jag tycker den är lite för bra för att vara riktigt kul.
Inbillar mig att Sp1 har mera "liv" än vad en 929 har, sant eller bara hjärnspöken??

Köp SP-1. Köp min! Har själv kört Blade (919 -99) och kör nu SP-1. Älskar twinnens karaktär, styrka och muller, men börjar så smått (efter 3 sovad har dmmrar på Spettan) fundera på en fighterinspirerad hoj.

hur mycket ska du ha?vad har du?har du en bild?
 
Last edited:
Om du ställer SP1 mot 929. Vad talar för Sp1;an?? Ärligt talat så kan jag tycka att 929 ibland upplevs som tråkig. Den är bra på allt utan att vara riktigt bra på nåt. Den går bra,svänger bra, bromsar bra, ja allt den gör är bra men den saknar lite spänning. Nu får jag väl hela mc sverige på mig men jag tycker den är lite för bra för att vara riktigt kul.
Inbillar mig att Sp1 har mera "liv" än vad en 929 har, sant eller bara hjärnspöken??



hur mycket ska du ha?vad har du?har du en bild?


som du säger, 929:an är en riktigt bra allroundhoj, jag gillade den skarpt, spettan däremot, jag du, själv tycker jag att det är en speciell hoj med mkt karaktär, är man kort i rocken som jag så uppskattar man nog inte spettans brutala motorbroms men vad gör det när man fick gamla tanter att titta upp mot skyn en solig dag (dom verkade tro att åskan var i antågande:D ) när piporna spyr ur sig ett muller utan dess like vid gassläpp:tungan jag har svårt för att förklara men kör en så kommer du att förstå:tummenupp
 
Last edited:
som du säger, 929:an är en riktigt bra allroundhoj, jag gillade den skarpt, spettan däremot, jag du, själv tycker jag att det är en speciell hoj med mkt karaktär, är man kort i rocken som jag så uppskattar man nog inte spettans brutala motorbroms men vad gör det när man fick gamla tanter att titta upp mot skyn en solig dag (dom verkade tro att åskan var i antågande:D ) när piporna spyr ur sig ett muller utan dess like vid gassläpp:tungan jag har svårt för att förklara men kör en så kommer du att förstå:tummenupp


Jag var iväg o prova en i Linköping, blev såld på den när jag såg den men den lade av på ena cylindern efter 25 meter. Killen hade tydligen haft strul med den ett tag men nu skulle den funka vilket den inte gjorde. Trött blev jag o köpte en fireblade istället vilket jag nu ångrar lite grann.
Vore fint att hitta nån som tycker tvärtemot eftersom säsongen lider mot slutet och jag vill åka varje dag:D
 
Här kommer en bild. Bilden är från feb 2006 och sen dess har fälgarna pulverlackats i silver och centrumen till bromsskivorna fram lackats i guld.
 

Bifogat

  • Sida_höger.JPG
    Sida_höger.JPG
    232.1 KB · Visningar: 46
Tycker du ska testa SP1:an först innan du bestämmer dig. Man hör mycket om "motorbromsar..." och "den har karaktär.." osv, men det är en annan femma att få uppleva den cykeln. Det är mycket skillnad mot en rad-4 kan jag lova! Är man inte försiktig och växlar ner i höga varv och samtidigt släpper kopplingen så lär man slå skallen i tanken :D .

Den är en underbar hoj som man stortrivs på... :tuttar

Lycka till !!!


Mvh
Dio
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top