Vad ska jag tänka på vid första körningen?

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Jag ska ta min första hojlektion på torsdag nästa vecka.

Finns det något som jag ska tänka på eller ta med mig förutom övningskörningstillståndet och mitt leg?
Jag har ett helt eget ställ redan och tänkte köra in mina egna skor, men låna resten till en början hos körskolan!

Ge mig lite råd och tips och ge gärna råd mellan vilken hoj vi ska köpa själva. I maj kommer en Honda CB600 (splitterny Hornet i blå färg) och vi funderar på att antingen köpa den eller en Honda CBF600...

Låna ställ av körskolan, dom flesta brukar vara ganska kassa.. men skulle du vurpa så gör det inte så mycket att slita på deras grejer istället för dina egna.

:)

Fixxxer skrev:
Jag ska ta min första hojlektion på torsdag nästa vecka.

Finns det något som jag ska tänka på eller ta med mig förutom övningskörningstillståndet och mitt leg?
Jag har ett helt eget ställ redan och tänkte köra in mina egna skor, men låna resten till en början hos körskolan!

Ge mig lite råd och tips och ge gärna råd mellan vilken hoj vi ska köpa själva. I maj kommer en Honda CB600 (splitterny Hornet i blå färg) och vi funderar på att antingen köpa den eller en Honda CBF600...

Par tips:
Håll dig alltid i mitten av vägen när du kör rakt fram, min lärare var MKT nogrann med detta. Detta är för att man ska synas så bra som möjligt, vissa ligger jäkligt för mycket åt höger och då syns man inte så bra i trafiken.

Håll avstånd som faan till bilen framför.
Blinka i god tid och placera dig så långt åt höger när du ska utföra en högersväng. Det räcker inte med att titta i backspeglarna, du måste skruva på huvudet så att läraren ser att du vekrligen tittar i speglarna, han har ju ingen chans att se bakifrån om du verkligen tittar i dom elr inte, så skruva rikligt lpå huvet och titta i speglarna, det kan rädda ditt liv. Akta brunnslock och övergångställen när det är halt.
Vet inte om det var sådana här grejor som du var ute efter men vafan allt kan komma till nytta. Lycka till!

motorcykel

inget riktigt val egentligen... :7peta

hornet HORNET hornet.... :yoparty

fast 900'an är fin. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär