Vad ska jag köpa?

morotspaj

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
söker...
Hej alla inbitna hojåkare. Nu ska jag äntligen ta fram plånboken och köpa mig en hoj. Min budget ligger runt 10000-16000:-. Nu till den stora frågan - Vad ska jag köpa?

Hojen ska köras som mellanklass och vara bra att övningsköra samt köra upp med. Det vill säga en riktigt fin nybörjarhoj :D

Tvåtakt? Fyrtakt? Gammal? Ny? Sportig? Ful? Suzuki? Kawasaki? Yamaha? 400cc? 600cc? 2500cc :crash ?

Det vore roligt att få lite tips. Ha det bra och kör försiktigt där ute på vägarna! :tummenupp

Jag är allergisk mot hojar som ser ut som förvuxta mopeder med fykantiga lysen och fyrkantiga topkåpor och tankar. :zpy

Förslag på motsatsen? :squid

vad sägs om något offroad/enduro -inspirerat med lämplig strypning?

Din budget hämmar dina alternativ något om du är känslig på det kostmetiska ormådet. :)

kawazaki GPZ 500 från sent 80 tal kanske ...... 20.000 :-
:fakta

morotspaj skrev:
Kontursågad planka :p
Hojen ska ha KVINLIGA former :bow

hoj med kurvor / kostmetiskt tilltalande (eller ett ryskt 1# klass luder) kostar 30+.

nämn nån typ av hoj som du är sugen på.... monster, plastraket, HD (försvinn härifrån och visa dig aldrig mer), SM, TT, XT, DT, S&M, Bondage, Spanky, kinky....?

Köp en R1a! Eller sno en! För 15 000 får du utrustning så du kan knycka vilken hoj som helst!

Fenix skrev:
hoj med kurvor / kostmetiskt tilltalande (eller ett ryskt 1# klass luder) kostar 30+.

nämn nån typ av hoj som du är sugen på.... monster, plastraket, HD (försvinn härifrån och visa dig aldrig mer), SM, TT, XT, DT, S&M, Bondage, Spanky, kinky....?

Streetfighter-looken

morotspaj skrev:
Mjo, det var ju en fin tanke.
Det innebär ju ganska mycket arbete och tid. Jag kommer då inte hinna köra någonting den här sommaren isåfall. :(

hörru, tänker du åka hoj eller possera med den?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!