jesse_j
Migraine boy - thats me!
När jag för några år sedan bodde i Paris och vid den tiden var hoj och körkortslös så förbannade jag mig dagligen på dessa motorcyklister som smet före i köer. De dök upp från ingenstans och for förbi 10 cm från bildörren i en vannsinnig hastighet, en gång glömde jag att titta bakåt innan jag öppnade dörren....ni kan nog gissa vad som hände
(killen klarade sig utan större skador)
Nu har jag hoj, kort och bor i Göteborg, och även om stopp i trafiken och långa köer inte är lika vanliga här så händer det...Jag är nu en av dom som jag en gång i tiden svor mig hes åt, jag tar det dock lite försiktigare när jag smiter imellan kryssar etc.
Min fråga lyder: Vad säger polisen om detta beteende? "vårdslöshet i trafik" kan jag tänka mig. Blir det böter, eller kan dom rycka lappen?

Nu har jag hoj, kort och bor i Göteborg, och även om stopp i trafiken och långa köer inte är lika vanliga här så händer det...Jag är nu en av dom som jag en gång i tiden svor mig hes åt, jag tar det dock lite försiktigare när jag smiter imellan kryssar etc.
Min fråga lyder: Vad säger polisen om detta beteende? "vårdslöshet i trafik" kan jag tänka mig. Blir det böter, eller kan dom rycka lappen?