vad krävs för att få tävla i enduro?

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
vad krävs för att få tävla i enduro? är sugen på att prova köra nån midre tävling till sommaren, jag gissar att man behöver licens.. men var isf kan man ta en sådan?

mvh

Vad pratar vi om typ 1 eller typ 2?

De större varvloppen såsom stångebro & ränneslätt samt GGN mfl kan man köpa en engångs licens annars är det enduro licens som gäller + att du måste vara med i någon klubb!

Här har du mer info.
http://www.svemo.se/gren.php?did=12

De större varvloppen såsom stångebro & ränneslätt samt GGN mfl kan man köpa en engångs licens annars är det enduro licens som gäller + att du måste vara med i någon klubb!

Här har du mer info.

tusen tack de är väll typ 2 som gäller då=) är sugen på att andvända 525an där den hör hemma=)

Då lånar jag tråden och frågar HUR licensen utfärdas. Efter det att klubben har skickat in ansökan, kommer det efter en vecka ner nåt papper på att man har fått licens eller är det något körprov som skall till, samt hur länge varar en licens? Är det som med svetslicenser att de går ut efter några år?

Du får ett inbetalningskort bara.Licensen gäller året ut.Endurolicens kostar 1550:- i år.

Här har du mer info.

Om man åker typ Kåsan el sm tävling där man måste åka på allmän väg mellan sträckorna,då måste man väl ha mc kort el ingår de i licensen??

Om man åker typ Kåsan el sm tävling där man måste åka på allmän väg mellan sträckorna,då måste man väl ha mc kort el ingår de i licensen??

Ja du kommer transportera dig mellan sträckorna. Ja du måste ha mckort & det ingår inte i licensen. Kommer inte ihåg om den vanliga licensen gäller även internationella tävlingar eller bara nationella eftersom det var ett tag sen jag hade licens.

Endurolicensen gäller både nationella och internationella tävlingar.

I licensen ingår även en försäkring om du skulle bli skadad. Händer detta utomlands ingår sjuktransport hem till sverige.

Du kan lösa engångslicens på de flesta endurotävlingar här i Sverige. Kommer inte ihåg exakt hur mycket dessa kostar (250-300 kr?) Här i Mittendurocupen kan man köra samliga tävlingar med att bara lösa engångs (www.mittenduro.com)

Testa en tävling och lös engångslicens och se om det är något som du gillar!

En jäkla sammanhållning bland oss enduronissar! Oftast trevliga personer :tummenupp .

/GG

Försäkringen man får igenom denna licens skulle jag ta med en nypa salt då skulle jag hellre komplettera med en till försäkring.

Finns angångslicens att köpa tom på de flesta stubbrace.
Kostar mellan 3-400 kr.
Körkort bgäller som vanligt juh, utan körkort - ingen tävling...om du inte tar den på släp mellan varven.

Finns angångslicens att köpa tom på de flesta stubbrace.
Kostar mellan 3-400 kr.
Körkort bgäller som vanligt juh, utan körkort - ingen tävling...om du inte tar den på släp mellan varven.

Engångs går att lösa på nästan varenda tävling.
Det är väldigt få endurotävlingar du behöver körkort för numera, iaf som motionär. Tillomed på enduro SM i Hallsberg som gick nyss gick det att köra utan körkort och med oreggad hoj.

He he...naturligtvis menar jag att körkort krävs om transportsträcka går på allmän (ej för ändamålet avstängd) väg.:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman