Vad kostar er skatt på Mc?

180 spänn tror jag det var eller nått.... typ en fis i rymden

Last edited:
Precis som jag tänkte, läste något om 3000 spänn och fick fan hjärtattack nästan.....

Precis som jag tänkte, läste något om 3000 spänn och fick fan hjärtattack nästan.....

Trafikförsäkringen är skattepliktig
En viktig del att tänka på är att trafikförsäkringen är skattepliktig. En skatt på 32 procent läggs på vilket gör att den totala avgiften för trafikförsäkringen idag är betydligt högre än tidigare.

http://www.alltombillan.se/trafikforsakring

Så det tillkommer ju alltid, men:

Avdrag
Den som är skattskyldig för skatt på trafikförsäkringsavgift får göra avdrag för skatt på trafikförsäkringsavgift som återbetalas.

http://www.skatteverket.se/foretago...ringspremie.4.5910f54e1130bf014dc8000337.html

Tack mina kära sporthojjare, ni förhindrade just en alltför tidig hjärtattack :tummenupp

100 spänn nånting. Inte direkt nämnvärt.

Den skattefria hojen kostar 50kr om året har jag för mig. En administreringsavgift av något slag.

100 spänn nånting. Inte direkt nämnvärt.

Den skattefria hojen kostar 50kr om året har jag för mig. En administreringsavgift av något slag.

Registreringshållnings avgift eller liknande. Kostar 65kr/år. Inte så farligt :)

Blir väl någon / några hundra på mc skatten plus den skatt jag betalade vid köpet och den skatt som jag lägger vareviga gång vid bensinpumpen plus moms och sedan skatt på hela kalaset en gång till.Betalade även skatt när jag köpte hjälm och mc ställ.Och så skatt och moms på reservdelar och tillbehör naturligtvis.Lämnar jag in den för service så tillkommer lite skatt till för utfört arbete osv osv ... Men pengarna räcker tydligen inte till ändå när denna skatt ständigt höjs.Så det måste vara några stackars iq befriade individer som styr och ställer i landet. :crash

Men det är ju klart, nya vapenfabriker i t ex Saud Arabien måste ju kosta en hel del att bygga. :va

Blir väl någon / några hundra på mc skatten plus den skatt jag betalade vid köpet och den skatt som jag lägger vareviga gång vid bensinpumpen plus moms och sedan skatt på hela kalaset en gång till.Betalade även skatt när jag köpte hjälm och mc ställ.Och så skatt och moms på reservdelar och tillbehör naturligtvis.Lämnar jag in den för service så tillkommer lite skatt till för utfört arbete osv osv ... Men pengarna räcker tydligen inte till ändå när denna skatt ständigt höjs.Så det måste vara några stackars iq befriade individer som styr och ställer i landet. :crash

Men det är ju klart, EU klubben och nya vapenfabriker i t ex Saud Arabien måste ju kosta en hel del att bygga. :va

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti