Vad kostar det att frakta en hoj

Molo

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Ingen än
Hej
Bor i Norrbotten och här är ju inte utbudet allt för stort speciellt inte för sänkta hojar, hittade en sänkt Ducati 600 på Gotland, har inget mc kort än så jag kan inte flyga ner och hämta den. Någon som vet ungefär vad det skulle kosta om man fraktar upp hojen hit och vad tar man kontakt med för bolag? :confused:

Kan du tänka dig att hämta den med släp i Nynäs?
Jag åker upp då och då med skåpbuss.

Försökte få ett vettigt pris på frakt från sthlm till Halmstad. Hamnade runt 4-5000kr! Blev billigare och snabbare att hämta den med släp själv!

Det kostar ganska mycket med reguljär frakt. Det bästa är om du kan hitta nån liten åkare som kan leverera på obestämd tid. Då kan man hamna under 2000:- om man har tur. Blir nog dyrare iom att det är Gotland iofs.

Ja man får tycka att 4-5000:- är dyrt men det är färja och fasta milkostnader och försäkringar inblandade som måste betalas bara räkna ut själv vad det kostar,har inget direkt tips annat än vad som redan sagts.

Jag kan köra upp den åt dig för en nätt summa av 2000:- plus omkostnader, biljetter Gotlandsfärjan, soppa, flyg från Kallax hem till Sthlm.:tomten

Som hittat! fast jag hade nog letat lite till på blocket, man ska aldrig ha för brådis :)

det billigaste och säkraste blir nog att hämta den med släp själv

annars kan du lägga ut en blänkare i gruppen "truckers paradise" på facebook och se om någon av dem kör den vägen och har lite plats över, det lättaste då vore ju om säljaren kunde få den över med färjan först

Molo:
Säg till din trafikskolelärare att du har hittat en perfekt hoj för dig som du vill köpa. Sedan får han möta upp på Gotland (han får såklart betala sin egen resa själv) så du kan övningsköra hojen hem till Piteå. Det borde han ställa upp på eftersom han är så rädd för att du skall råka lägga trafikskolans hoj. Men ställ den inte i deras garage! Om om du gör det så håll hårt i nycklarna så de inte ger sig ut och låter andra köra din hoj!
:tummenupp

Strunta i ducatin och köp min sukka 600 istället. Den är till salu. I priset ingår att jag tar den till uppsala. Bara för dig o övningsköra upp den sen ju! Bättre kan det inte bli!
En perfekt nybörjarhoj dessutom, som jag själv tog kortet på i sommras! Billigare än ducatin också!

Last edited:
jag fick min skickad med posten. det var rättså billigt men då måste den emballeras ordentligt och ställas på pall. :)

Kolla me Malmbergs Åkeri på Gotland. (Micke)
Dom åker Gotland Norrland ett par vändor i veckan.
Dom kirrar det garanterat!!!!:fyllisar

jag fixar för en liten slant + avgifterna (båt,bensin,donken) :tummenupp

Back