Vad kommer på provet?

Pirateman17

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Hoj
PGO T-Rex
Tjena!

Jag har ett körkortsprogram som heter Trafikskolan TEO 2011 :) Och jag övar varje dag på det :tummenupp Jag klarar varningsmärken och förbudsmärken och påbudsmärken och anvisningsmärken galant :) Men en sak som jag inte fattar är att på varningsmärkena så är det 40 frågor, men på provet så är det 65 frågor, så då kan inte alla frågor i programmet vara med ju, om ni förstår vad jag menar? Vad är det som kommer på provet som jag ska öva här hemma, och vad handlar provet om? Hur många prov är det? Jag har läst att det är kunskapsprov och teoriprov, vilket är svårast tycker ni? :banana

kunskapsprov och teoriprov = samma sak

Det är inte samma 65 frågor på allas prov, de frågor som kommer på just ditt prov kommer slumpas fram.

Lär dig alla frågor som du har på datorn, sen läs igenom körkortsboken och mc boken så klarar du provet utan problem:tummenupp

Måste jag kunna alla vägmärken? T.ex tilläggstavlor, lokaliseringsmärken,och trafikanvisningar plus övriga trafikmärken? :va

Okej, så jag behöver inte träna på märkena då? Låter gött isåfall ;)

Det är nog bäst om du gör det, vi skoja lite med dig bara.
Klart du ska kunna de olika skyltarna. Men oftast är de inte så svåra, eftersom de är gjorda så vem som helst ska förstå dem, inkluderat turister.

Måste tyvärr vara lite präktig! Det som kommer på provet är...Frågor som rör saker och situationer som du borde* kunna! för att ha tillåtelse att vistas i trafiken.

*Läs skall

Jag vet, kanske lite hårda ord. Men jag tycker att det läggs lite för
stor fokus på att lära sig så lite som möjligt. Huvaligen tänk ifall man
skulle lära sig något.

:krama
//Micke

Nyheter
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”