Vad kan det vara för problem?

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Vad kan det vara för problem? (Växellåda på 125 YZ -93)

Yamaha YZ 93
Vad kan det vara för fel, dyrt att åtgärda?
http://www.blocket.se/vi/6876044.htm?ca=20_s
...det värsta, Den rycker på 2,3 vexlar! jag har pratat me nårra å dom tror det är växelföraren som lägger i växlarna i motorn som e sleten! Kostar inte särskilt mycket en ny sådan!Jag trodde först det var dreven som hadde pajat! men det komm inga Kuggar lr järn spårn ut ur oljan så dom på mc service trodde inte det var det!...

Last edited:
Ja du, om man inte ens har råd och köpa ett större munstycke så skulle jag kolla efter ett annat objekt, för killen verkar ju köra med den även om det är fel på grejerna! VARNING!!!!

motardnisse skrev:
Ja du, om man inte ens har råd och köpa ett större munstycke så skulle jag kolla efter ett annat objekt, för killen verkar ju köra med den även om det är fel på grejerna! VARNING!!!!

Ja allt känns en aning skumt. Men det finns ju möjlighet att han bara e helt inkompetent

P@itor skrev:
Ja allt känns en aning skumt. Men det finns ju möjlighet att han bara e helt inkompetent

Jo just är det som är farligt, folk som inte inser när en hoj behöver rivas isär innan nåt större händer utan kör vidare. Lägga över rep jobbet på någon annan för man orkar inte! :gnissla

jaja men om vi nu skiter i den förre ägaren å fokuserar på felet. Verkar som om det e ett vanligt problem bland 125 yz 93:orna så hur fixar man det och framförallt vad kostar det.

Håller med tidigare kritik. Det må vara enkla fel att åtgärda, men hur länge har han kört såhär och hur bra mår hojen av det?
Se dig om efter en annan säger jag...

Benke skrev:
Håller med tidigare kritik. Det må vara enkla fel att åtgärda, men hur länge har han kört såhär och hur bra mår hojen av det?
Se dig om efter en annan säger jag...

men det kvittar la när den inte kostar mkt mer än en kaffekokare. Ska bara ha den som leksak.

det löser peter :argpådato

Last edited:
Skulle tippa på att ingrepp är nerslitna på några växlar också eller enbart.

Inget av det är så hemskt dyrt att fixa om det är allt vill säga, men det kräver ett visst kunnande att ordna.

DAniel

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...