Vad kallas sån här tatuering?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Letar efter en tatuering som jag beskriver så här.

Den kan se ut som ett helt svart armband rynt handleden. Ovanför detta svarta armband finns prickar i olika formtioner.

Behöver veta vad såna här tatueringar heter.
Kanske nån som har bild på en?

Mvh

En sån här?
Armlet%20Bracelet%20Henna%20Tattoo.jpg

??
armband01.jpg

Måste det ha något namn då? det är väl bara att knata in hos tatueraren och förklara hur du vill ha det så han får ta fram ett förslag.

Last edited:
nu e jag världens sämsta på att återkall bilder i mitt huvud men nåt åt detta hållet typ.... :va

Bifogat

• dfscvwsdcacsdc.jpg
    dfscvwsdcacsdc.jpg
    24.1 KB · Visningar: 184
Ravetrancer skrev:
nu e jag världens sämsta på att återkall bilder i mitt huvud men nåt åt detta hållet typ.... :va

När man tatuerar på fingrarna och hande brukar väl vissa mönster kallas "henna-tatuering" tror jag :va

Är du ute efter ngt som "Jake the mess" i krigarens hjärta, om du har sett den, har?

dessutom så ska det svarta vara mycket längre uppför armen...

Last edited:
Rasorblade skrev:
När man tatuerar på fingrarna och hande brukar väl vissa mönster kallas "henna-tatuering" tror jag :va

Nej. Däremot kallas det ibland (felaktigt) hennatatuering när man färgar huden med henna... :)

Ravetrancer skrev:
hjääälp mig nu då.....

Ja! Hjälp nu en hojbroder i nöd! Hitta på ett namn på tatueringen!

Förslag:

Prickring. Kommer att göra den internationella lanseringen om inte mer framgångsrik så i a f intressantare!

Fyll på!

Ravetrancer skrev:
eller jo, är det den ny zeelänska filmen som handlade om en familj o gubben va bara festade med polarna o så....?

Tippar på att det är krigarens själ som du har sett. Krigarens hjärta är uppföljaren (som för övrigt inte är i närheten lika bra). Fast den där Jake och hans tatueringar är med i båda.

TurboJugend skrev:
Tippar på att det är krigarens själ som du har sett. Krigarens hjärta är uppföljaren (som för övrigt inte är i närheten lika bra). Fast den där Jake och hans tatueringar är med i båda.

Krigaren själ är verkligen sevärd!!! Se den!! :tummenupp :Bugar

Det låter ju som du är ute efter något Samoanskt eller liknande. Kolla runt efter tatueringar från tex Samoa eller Mauritatueringar. Ganska vanligt med just sånt som du beskriver. Ska kolla om jag inte har nån bok i ämnet nånstans imorgon...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!