Vad kör ni med för däck?

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Är (till 95% säker och 5% tvekar) på väg att köpa en KTM 525 med motardkit och behöver däck... Kommer att köra blandat gata/bana och vill ha bra allround däck med bra fäste och inte slits ut "direkt".

Har gjort en del sökningar här på SH men inte hittat det svar jag söker (det som övertygar mig till ett beslut)... :3freak Så nu frågar jag er: Vad kör ni på för däck ni som inte har slicks? Eller kanske något ni vill rekommendera?

Last edited:
Jockwell skrev:
Är (till 95% säker och 5% tvekar) på väg att köpa en KTM 525 med motardkit och behöver däck... Kommer att köra blandat gata/bana och vill ha bra allround däck med bra fäste och inte slits ut "direkt".

Har gjort en del sökningar här på SH men inte hittat det svar jag söker (det som övertygar mig till ett beslut)... :3freak Så nu frågar jag er: Vad kör ni på för däck ni som inte har slicks? Eller kanske något ni vill rekommendera?

Om du inte vill ha grusisar så kan jag verkligen rekommendera Pirelli Diablo.
Skitbra fäste, även i vått, dessutom tycks de aldrig ta slut! har kört en massa på ett bakdäck, nu har OlleR det, ser nästan nytt ut!
Ett annat jag gillar är Dunlop GP207/208.
Båda dessa får snabbt värme och fäste, dessutom räcker de ett bra tag! :tummenupp

Har sett att de nämnts ibland... Verkar vara ganska omtyckta.

Sedan min tid med sporthoj känner jag väl igen och var nöjd med Metzeler Sportec M1, är de vanliga inom motard?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...