I en tidigare tråd berättade jag om att jag vurpade med hojen för en vecka sen. För några dagar sen fick jag en reservedelspecifikation från AVA-MC om vad kalaset kommer att kosta. Bland annat kommer jag behöva en ny generatorkåpa med packning för 1773:-. På KK racing finns det en generatorskyddskåpa i kolfiber för 925:-. Först och främst undrar jag vad detta är och var det sitter på hojen; bifogar bild med delen jag tror det är (förresten är det inte min hoj på bilden).
Sedan undrar jag om det är värt att köpa delen från KK. Visst sparar man 800 spänn men är KK pålitliga och är det någon större skillnad mellan originaldelen och den i kolfiber?
Tack för alla tidigare tips. Har nu fixat begagnade kåpor till hojen här på Sporthoj.com till ett överkomligt pris, behöver bara lackas och läggas dekaler på.
Sedan undrar jag om det är värt att köpa delen från KK. Visst sparar man 800 spänn men är KK pålitliga och är det någon större skillnad mellan originaldelen och den i kolfiber?
Tack för alla tidigare tips. Har nu fixat begagnade kåpor till hojen här på Sporthoj.com till ett överkomligt pris, behöver bara lackas och läggas dekaler på.